ارتباط تنگاتنگ مردم با پلیس در شورای اجتماعی محلات مشهد

دبیر شورای اجتماعی محلات مشهد گفت :به دنبال تقویت جایگاه نماینده نیروی انتظامی در شورای اجتماعی محلات مختلف مشهد هستیم تا محلات امن تری داشته باشیم.

مجید عسگری دبیر شورای اجتماعی محلات مشهد در حاشیه اولین همایش منتخبان شورای اجتماعی محلات مشهد و شورای معتمد پلیس محلات گفت: این همایش به مناسبت هفته نیروی انتظامی با مشارکت معاونت اجتماعی نیروی انتظامی مشهد مقدس برای اولین بار برگزار شد.

وی با بیان اینکه در این همایش منتخبان شورای اجتماعی محلات و معتمدان پلیس در محلات شهر حضور داشتند، افزود: ما به عنوان مدیران شورای اجتماعی محلات برخود لازم دانستیم که از افسران ارشد نیروی انتظامی و ناجا که مسئولیت حفظ و تأمین امنیت را دارند، تقدیر کنیم.

دبیر شورای اجتماعی محلات مشهد با اشاره به شعار هفته پلیس مبنی بر پلیس برای امنیت، امنیت برای همه، گفت: در دل فضای مردم و جامعه امنیت به دو نحو تأمین می شود؛ یکی از سوی پلیس و دیگری امنیتی که از سوی نخبگان مردم اعمال می شود.

وی ادامه داد: در شورای اجتماعی محلات، نماینده ای از کلانتری محله حضور دارد که می تواند ارتباط بیشتری میان افسران نیروی انتظامی و مردم از این طریق ایجاد کرد.

در ادامه این همایش سرهنگ محمد بوستانی فرمانده نیروی انتظامی مشهد گفت: با توجه به اینکه جامعه بستر ایجاد جرم و وقوع آن است، تعامل بیشتری میان نیروی انتظامی و مردم باید صورت گیرد.

وی با بیان اینکه جرایم در لایه های مختلف اجتماعی تولید و واقع می شود، افزود: نیازاست به رویکرد اجتماعی تأمین امنیت بیشتر توجه شود و از همه ظرفیت ها برای به انجام رساندن آن استفاده کرد.

فرماندهی نیروی انتظامی مشهد مقدس به وقوع جرم در فضای سایبری اشاره کرد و گفت: تغییرات در بسترهای وقوع جرم ضرورت سیاست گذاری مبتنی بر این تغییرات را بیشتر می کند و این سیاست گذاری ها به صورت ویژه باید جامعه محور باشد.

وی با بیان اینکه شورای اجتماعی محلات ظرفیت مناسبی برای مشارکت پلیس و مردم است، افزود: لازم است جلسات هم فکری و هم اندیشی با نگاه امنیت محله محور و منطقه محور صورت گیرد و مردم و اهالی مناطق با توجه به نیازهای امنیتی و مشکلات آن منطقه در تأمین امنیت مشارکت کنند.

وی با بیان اینکه شورای اجتماعی محلات با همین سیاست در سطح نیروی انتظامی ایجاد شد و شهرداری هم با این طرح همراه شد، افزود: ایجاد یک جرم در بستر جامعه است و مهم ترین نهاد در جامعه ما، خانواده به حساب می آید و نمی توان جامعه مبتنی بر خانواده را با رویکرد پلیسی و امنیتی کنترل کنیم.

سرهنگ بوستانی ادامه داد: کنترل امنیتی پلیس کافی نیست و لازم است که به عوامل تولید جرم در محیط خانواده و مدرسه و دیگر محیط های اجتماعی توجه کرد و درباره آن جلسات متعددی برگزار کرد.


انتهای پیام// ف.ح

 

اولین همایش منتخبان شورای اجتماعی محلات مشهد و شورای معتمد پلیس محلات برگزار شد

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.