آموزش های فنی وحرفه ای به زندانیان؛

ارائه آموزش‎های فنی و حرفه‎ای به ۲۵۰ زندانی در بروجرد

مسئول مرکز آموزش فنی و حرفه‎ای امام علی (ع) بروجرد گفت: سال گذشته ۲۵۰ نفر از زندانیان و افراد بستری در کمپ‎های ترک اعتیاد آموزش‎های فنی و حرفه‎ای را فرا گرفتند.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از لرستان؛ رضا دادگرمسئول مرکز آموزش فنی و حرفه‎ای امام علی (ع) بروجرد اظهار کرد: یکی از اهداف سازمان فنی و حرفه‎ای ارائه آموزش به زندانیان در کنار دیگر اقشار بهره‎مند از آموزش‎های ارائه شده از سوی این سازمان است.

وی عنوان کرد: بر این اساس ارائه آموزش‎های فنی و حرفه‎ای به زندانیان و افرادی که دوره درمان خود را در کمپ‎های ترک اعتیاد سپری می‎کنند، به عنوان یکی از گروه‎های هدف را در برنامه کاری خود داریم.

مسئول مرکز آموزش فنی و حرفه‎ای امام علی (ع) بروجرد تاکید کرد: در این راستا سال ۹۵ در مجموع ۲۵۰ نفر از زندانیان و بیماران بستری در کمپ‎های ترک اعتیاد این شهرستان معادل ۵۲ هزار و ۸۵۷ نفر ساعت آموزش مورد آموزش قرار گرفته‎اند.

دادگر ادامه داد: همچنین از ابتدای سال ۹۶ تاکنون ۱۳۵ نفر معادل ۴۰ هزار و ۸۹۳ نفر ساعت آموزش از خدمات فنی و حرفه‎ای بهره‎مند شده‎اند.

وی خاطر نشان کرد: می‌کوشیم که در سایه برنامه‎ریزی‎های انجام شده امسال تعداد بیشتری از زندانیان، افراد تحت مراقبت در کمپ‎های ترک اعتیاد و مرکز TC را تحت آموزش‎های فنی و حرفه‎ای قرار داده و شاهد رشد مثبتی در این زمینه در مقایسه با سال گذشته باشیم.

مسئول مرکز آموزش فنی و حرفه‎ای امام علی (ع) بروجرد افزود: در زندان رشته‎های مختلفی همچون دوره برق ساختمان درجه ۲، کمک برقکار ساختمان، خیاطی پیراهن و شلوار دوز و قلم‎زنی مقدماتی و پیشرفته آموزش داده می‎شوند.

دادگر اظهار کرد: در کمپ‎های ترک اعتیاد رشته‎هایی همچون آرماتوربندی و بنایی سفت‌کاری و در مرکز TC نیز رشته‎های آموزشی مختلف ارائه می‎شود، به طور مثال دوره‎های مکانیک و برق ساختمان در این مرکز برگزار شده و هم اکنون دوره بنایی در حال آموزش است.

وی با اشاره به اشتغال برخی از زندانیان حین گذراندن دوران محکومیت آن‌ها عنوان کرد: این افراد پس از آموزش رشته‎های فنی و حرفه‎ای، در محیط زندان مشغول به کار شده و در رشته‎هایی مانند قلم‎زنی و خیاطی فعالیت کرده و برای خود درآمدزایی می‎کنند.

این مسئول خاطر نشان کرد: همچنین پس از آزادی زندانیان و با هدف حمایت از آن‌ها تسهیلاتی به منظور ایجاد شغل و درآمد به این افراد داده می‎شود.

دادگر تاکید کرد: از سویی سازمان بهزیستی پس از اتمام دوره بستری و درمان افراد بستری در کمپ‎های ترک اعتیاد و مرکز TC که پس از گذراندن آموزش‎های فنی و حرفه‎ای نمره قبولی را کسب و مدرک دریافت کرده‎اند، تسهیلات اشتغالزایی ارائه می‎دهد.

وی ابراز امیدواری کرد که مرکز TC استقبال بیشتری نسبت به ارائه آموزش‎های فنی و حرفه‎ای به افراد در حال درمان در این مرکز نشان داده و ارتباط کاری آن با مرکز فنی و حرفه‎ای امام علی (ع) بروجرد تقویت شود.

انتهای پیام/م

آموزش‎های فنی و حرفه‎ای به ۲۵۰ زندانی در بروجردارائه شد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار