فعالیت قرنطینه نباتی به افزایش صادرات درمنطقه آزاد چابهار کمک می‌کند

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد چابهار گفت: استقرار و افتتاح دفتر نمایندگی قرنطینه نباتی به افزایش صادرات انواع محصولات کشاورزی از طریق منطقه آزاد چابهار کمک شایانی می‌کند.

فعالیت قرنطینه نباتی به افزایش صادرات درمنطقه آزاد چابهار کمک می‌کندبه گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان، عبدالرحیم کردی مدیرعامل سازمان منطقه آزاد چابهار در حاشیه مراسم افتتاح دفتر نمایندگی قرنطینه نباتی در منطقه آزاد چابهار  اظهار داشت: نخستین پست قرنطینه نباتی در سطح مناطق آزاد کشور با هدف پیشگیری از ورود آفات نباتی در منطقه آزاد چابهار راه اندازی شد.

وی گفت: منطقه آزاد چابهار فرصت مهمی برای تولید، فرآوری و ترانزیت کالا به داخل و خارج از کشور است.

وی با بیان اینکه راه اندازی پست قرنطینه نباتی از ورود انواع آفات کشاورزی جلوگیری می‌کند، افزود: با راه اندازی این دفتر صادرات محصولات کشاورزی به کشور‌های همسایه و به ویژه افغانستان از طریق چابهار سرعت می‌گیرد.

رئیس هیات مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد چابهار افزود: توافقات خوبی با سازمان حفظ نباتات کشور انجام شده است و انتظار داریم تا چابهار به هاب صادرات انواع محصولات کشاورزی به کشور‌های همسایه تبدیل شود.

کردی ادامه داد: منطقه آزاد چابهار در ۹ پیکره در سال ۱۳۷۳ با مصوبه مجلس شورای اسلامی در زمینی به مساحت ۱۴ هزار هکتار فعالیت خود را آغاز کرده است.

چابهار به عنوان تنها بندر اقیانوسی ایران و سرزمین موج و مرجان واقع در قلب مَکُّرانِ بلوچستان و در فاصله ۶۴۵ کیلومتری جنوب زاهدان مرکز استان سیستان و بلوچستان از ۲ شهر به نام‌های چابهار و نگور، سه بخش مرکزی، دشتیاری و پلان، ۶ دهستان و ۴۳۸ روستا تشکیل شده است.

انتهای پیام /ع

افتتاح اولین دفتر نمایندگی قرنطینه نباتی مناطق آزاد کشور در چابهار

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار