دبیر نهمین اجلاسیه شهدا و ایثارگران روحانی استان اصفهان مطرح کرد

حجت‌الاسلام شهید سید حسن بهشتی‌نژاد شهید ترور کنگره شهدای روحانی

دبیر نهمین اجلاسیه شهدا و ایثارگران روحانی استان اصفهان با اشاره به اینکه در کنگره شهدای روحانی شهید بهشتی نژاد به عنوان محور کنگره امسال است گفت: این خانواده شهید دیگری به اسم سید مهدی بهشتی‌نژاد را نیز در دفاع مقدس تقدیم انقلاب کرده است.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،حجت‌الاسلام رضا غفاری‌پور  امروز در نهمین اجلاسیه شهدا و ایثارگران روحانی استان اصفهان اظهار داشت: نخستین کنگره شهدای روحانی برای بار اول در کشور در سال 88 در اصفهان برگزار شد، بعد از آن هر سال یادواره شهدای روحانی در شهرستان‌های استان اصفهان برگزار شده و اجلاسیه آن هم در اصفهان به عنوان مرکز استان برگزار می‌شود؛ یادواره شهدا در بعضی شهرستان‌ها برگزار و در برخی دیگر هم برگزار خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه آمار شهدا و رزمندگان روحانی در سطح کشور به نسبت سایر اقشار و اصناف بیشتر است، افزود: اجلاسیه شهدای روحانی در اصفهان هر سال نسبت به قبل بهتر برگزار شده و رونق بیشتری پیدا کرده است؛ آمار شهدای روحانی در اصفهان 590 نفر است که 558 شهید اصالتاً اصفهانی و 32 شهید هم اشتغالاتشان در اصفهان بوده است؛ با توجه به اینکه تعداد طلاب و روحانیون اصفهان در دفاع مقدس حدود 3 هزار و 500 نفر بوده آمار شهدای روحانی اصفهان هم نسبت به شهدای روحانی در کل کشور و هم نسبت به سایر اصناف و اقشار بالاترین آمار است.

مسؤول نمایندگی ولی فقیه در سپاه صاحب‌الزمان(عج) استان اصفهان ادامه داد: فرزندان تعدادی از روحانیون نیز به شهادت رسیده‌اند که البته در آمار شهدای اصفهان در نظر گرفته نشده است که اگر این تعداد هم اضافه شود آمار مشارکت روحانیون در انقلاب و‌ دفاع مقدس بیشتر می‌شود و این نشانگر آن است که روحانیت در انقلاب و‌ دفاع مقدس پیشتاز بوده و اگر به دفاع دعوت می‌کرده خودش پیشگام بوده است.

دبیر نهمین اجلاسیه شهدا و ایثارگران روحانی استان اصفهان در ادامه با بیان اینکه بعد از سال 88 هر سال شهیدی به عنوان شهید سال انتخاب می‌شود، مطرح کرد: حجت‌الاسلام شهید مصطفی ردانی‌پور به عنوان شهید سال کنگره کشوری انتخاب شده و شهید سال استان اصفهان هم حجت‌الاسلام شهید سید حسن بهشتی‌نژاد است که شهید ترور سال 60 بوده است، وی به همراه برادرزاده خود توسط منافقان به شهادت رسید؛ این خانواده شهید دیگری به اسم سید مهدی بهشتی‌نژاد را نیز در دفاع مقدس تقدیم انقلاب کرده است.

وی در پایان در تبیین اهداف برگزاری این اجلاسیه گفت: زنده نگه داشتن یاد و خاطره شهدا، آشنایی نسل جدید روحانیت و جامعه با نقش روحانیت در دفاع مقدس و انقلاب، تبیین وظیفه روحانیت در پاسداری از خون شهدا و آگاهی از لزوم داشتن حوزه انقلابی و نقش‌آفرینی انقلابی روحانیون و حوزه علمیه از اهداف برگزاری این اجلاسیه بوده است.

نهمین اجلاسیه شهدا و ایثارگران روحانی استان اصفهان صبح امروز با حضور مسؤولان برگزاری کنگره کشوری، آیت‌الله سید یوسف طباطبایی‌نژاد امام جمعه اصفهان، آیت‌الله سید ابوالحسن مهدوی، سردار فدا، سردار شیروانیان و مشارکت گسترده روحانیون و طلاب علوم دینی برگزار شد.

در این مراسم همچنین سیدرضا نریمانی به مدح اهل بیت پرداخت، پیام آیت‌الله مظاهری برای این اجلاسیه قرائت شد و از فرزند شهید سید حسن بهشتی‌نژاد نیز به نمایندگی از خانواده این شهید تقدیر شد.

 

انتهای پیام/م

 

برگزاری اجلاسیه شهدا و ایثارگران روحانی استان اصفهان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار