تاثیر بسزای فقر و بیکاری بر اتفاقات ناگوار در ایلام

فرمانده انتظامی ایلام گفت: بسیاری از اتفاقات ناگواری که در ایلام رخ می‌دهد ناشی از فقر و بیکاری است.

تاثیربسزای فقر و بیکاری براتفاقات ناگواردر ایلام

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ایلام؛ سردار نورعلی یاری ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهید زینی‌وند رئیس کلانتری مرکزی شهرستان دره‌شهر، اعلام کرد: مردم دره‌شهر تجلیل شایسته‌ای از این شهید والامقام انجام دادند و ما همه از این حادثه متأثر و متأسفیم.

وی افزود: این حادثه به دلیل اختلاف جزئی بین دو خانواده و درگیری لفظی بین خانواده‌ها اتفاق افتاد و منجر به درگیری و تیراندازی بین آنان شد، شهید زینی‌وند با ورود به مساله، قصد میانجگری داشت که عمدا مورد هدف قرار گرفت و به شهادت رسید.

فرمانده انتظامی استان ایلام گفت: جای تأمل است که در میان امنیت مثال زدنی کشور، حادثه‌ای این چنین در استان رخ می‌دهد؛ لازم است مسؤولان استانی با برنامه‌ریزی لازم، تلاش و حرکت کنند و با اقدام انقلابی، فرهنگی، جهادی، بسیجی و میدان داری در بین مردم به این مسائل خاتمه دهند.

وی اضافه کرد: مسئولان توجه داشته باشند که ظرفیت‌های فرهنگی بسیاری در استان وجود دارد که باید از آنها استفاده شود و اقدامات فرهنگی بسط و گسترش یابند؛ نباید شاهد باشیم که به دلیل یک پیامک یا اختلاف جزئی، افراد به سمت سلاح رفته و اقدامات تأسف باری انجام دهند.

یاری اظهار کرد: علاوه بر مسائل فرهنگی، لازم است مسئولان در راستای اشتغال زایی برای جوانان، تلاش مضاعفی انجام دهند؛ چراکه بسیاری از اتفاقات ناگواری که رخ می دهد ناشی از فقر و بیکاری است.

این مسؤول ضمن تأکید بر دستگیری مجرمان و تحویل آنان به مراجع قضایی، گفت: این گونه حرکت‌ها، چهره خوشنام و آزمون داده استان را مخدوش می‌کند؛ ائمه جمعه و جماعات، دستگاه های فرهنگی، مسئولان، فرمانداران و بخشداران، شورای شهر و روستا، معتمدان و بزرگان، اساتید و نخبگان، دانشجویان و فرهیختگان باید به مساله ورود پیدا کنند تا دیگر شاهد این گونه رخدادها نباشیم.

انتهای پیام/اس

فقر و بیکاری عامل بسیاری از اتفاقات ناگوار درایلام

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.