معاون امور بازسازی مسکن روستایی کشور:

نهاوند رتبه اول کشور در مقاوم سازی مسکن روستایی را دارد

عزیزالله مهدیان گفت: شهرستان نهاوند با مقاوم سازی ۱۵هزارو سیصدواحد مسکونی روستایی در طی چند سال اخیر رتبه اول کشوررا دربخش نوسازی و مقاوم سازی به خود اختصاص داده است.

نهاوند رتبه اول کشور در مقاوم سازی مسکن روستایی را داردبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان؛ عزیزالله مهدیان، معاون امور بازسازی مسکن روستایی کشوردر مراسم افتتاحیه همزمان ۲۵۰ واحد مقاوم سازی شده منزل روستایی نهاوند در سال ۹۶ در روستای محمد آباد چولک نهاوند اظهار داشت: شهرستان نهاوند در بخش نوسازی و مقاوم سازی واحدهای مسکونی روستایی فراتر از حد انتظار عمل کرده است و رتبه نخست کشور مربوط به نهاوند است.

وی گفت: در شهرستان نهاوند در مجموع ۲۳ هزار و ۲۰۰ واحد مسکن روستایی وجود دارد که از این تعداد تا کنون ۱۵ هزار و ۳۰۰ واحد مسکن روستایی مقاوم سازی شده‌ است.

وی با بیان این‌که میانگین مقاوم سازی واحدهای مسکن روستایی در نهاوند بیش از دو برابر میانگین کشوری است، عنوان کرد: میانگین مقاوم‌سازی واحدهای مساکن روستایی در کشور حدود ۳۲ درصد است ولی در شهرستان نهاوند این میانگین در حدود ۷۰ درصد است و این نشان‌ می‌دهد که شهرستان نهاوند در سال‌های گذشته حداکثر استفاده را از موقیعت کرده است و در این زمینه موفق عمل کرده است.

سرپرست بنیاد مسکن نهاوند نیز در ادامه این مراسم اظهار داشت: با حضور مسئولان شهرستانی و استانی و کشوری ۱۵هزارو سیصدمین واحد مقاوم سازی شده مسکن روستایی شهرستان نهاوند به بهره برداری رسید.

علیرضا نثاری با اشاره به نوسازی بیش از ۷۲ درصد از مساکن روستایی شهرستان نهاوند، بیان داشت: در صورت تخصیص سهمیه جدید به شهرستان نهاوند با عاملیت بانکهایی که در انعقاد قرارداد شرایط ضمانت بهتری دارند نوسازی مسکن روستایی در شهرستان به ۸۵ در صد میرسد .

نثاری گفت:از سال ۱۳۸۴ تاکنون ۱۵ هزارو ۳۰۰ واحد مسکونی روستایی نهاوند در ۱۶۸ روستا با ۲۳ هزار و ۴۰۰ خانوار روستایی نوسازی و یا مقاوم سازی شده اند.

وی افزود: از ابتدای سال جاری تا کنون عملیات نوسازی ۲۵۰ واحد مسکونی روستایی با پرداخت تسهیلات ۱۸ میلیون تومانی در سطح شهرستان نهاوند به پایان رسیده است.

گفتنی است در این مراسم مدیر کل بنیاد مسکن استان همدان، معاون فرماندار نهاوند، مسئول دفتر نماینده مردم نهاوند در مجلس شورای اسلامی و جمعی دیگر از مدیران شهرستان نهاوند حضور داشتند.

انتهای پیام/ز

مقاوم سازی روستاهای نهاوند

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۴
در انتظار بررسی: ۰
United States of America
ناشناس
۱۳:۱۲ ۲۹ تير ۱۳۹۹
روستای توانه صددرصدنوسازی بابهترین سازه دراستان همدان
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۰۷ ۰۵ دی ۱۳۹۶
تهران جای زندگی نیست باید بریم این روستا
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۰۷ ۰۵ دی ۱۳۹۶
چه خوب میگم ما هم بریم اونجا زندگی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۰۷ ۰۵ دی ۱۳۹۶
روستای ورازانه نهاوند صدردصد نوسازی ومقاومترین روستای ایران است
آخرین اخبار