وزیر ارشاد مطرح کرد؛

حفاظت از گنجینه‌ موزه‌ هنرهای معاصر تهران مطلوب تر از گذشته می شود

سیدعباس صالحی گفت: حفاظت از گنجینه‌ موزه هنرهای معاصر تهران برای رسیدن به شرایط مطلوب‌تر مورد توجه این وزارتخانه خواهد بود.

حفاظت از گنجینه‌ موزه‌ هنرهای معاصر تهران مطلوب تر از گذشته می شودبه گزارش گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی؛ سیدعباس صالحی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: حفاظت و صیانت از گنجینه‌ موزه‌ هنرهای معاصر تهران و اینکه شرایط مطلوب‌تری نسبت به گذشته پیدا کند، مورد توجه این دوره خواهد بود.

وی افزود: در این دوره از فعالیت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، اولویت‌گذاری در تخصیص بودجه‌ از جمله‌ حوزه‌ هنرهای تجسمی و موزه خواهد بود.

وزیر ارشاد درباره به‌روزرسانیِ سیستم حریق و تهویه‌ گنجینه‌ موزه‌ هنرهای معاصر تهران و تخصیص بودجه‌ به آن گفت: این گنجینه، یکی از مراکزِ مهم برای آثار نفیس هنری در کشور است؛ بنابراین تلاش می‌کنیم شرایطی که در موزه وجود دارد، شرایط بهتری از نظر حفاظت و صیانت از آثار آن باشد.

صالحی همچنین درباره خریدِ چند اثر از سوی معاونت هنری این وزارتخانه از حراجی تهران، ادامه داد: در این دوره، حتماً اولویت‌گذاری در تخصیص بودجه‌ وزارت ارشاد در ارتباط با بحثِ کل حوزه‌های وزارت ارشاد، از جمله‌ حوزه‌ هنرهای تجسمی و موزه، اتفاق خواهد افتاد تا خرید اثر.

وی در عین حال تصریح کرد: همچنین در دوره‌ جدید، ما یک نظام روشن‌‌تر و شفاف‌تری را در اولویت‌بندی هزینه‌ها خواهیم داشت، و طبعاً هر کاری از سوی ما استدلا‌ل‌های خودش را خواهد داشت تا مشخص شود چرا بودجه‌ای در جایی از وزارتخانه و چگونه مصرف شده است؛ نه در جایی دیگر.

 

انتهای پیام/

صحبت های وزیر ارشاد درباره حفاظت از آثار موزه هنرهای معاصر

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.