سردار نوری :

یادواره شهدای اطلاعات قرارگاه صاحب الزمان (عج) نیروی زمینی سپاه 27 مهرماه برگزار می شود

فرمانده قرارگاه صاحب الزمان (عج) گفت: یادواره شهدای اطلاعات قرارگاه صاحب الزمان (عج) نزسا در روز 27 مهرماه سال جاری در سالن همایش های حوزه علمیه حضرت امام موسی کاظم (ع) شهر مقدس قم برگزار خواهد شد.

یادواره شهدای اطلاعات قرارگاه صاحب الزمان (عج) نیروی زمینی سپاه 27 مهرماه برگزار می شودبه گزارش حوزه دفاعی امنیتی گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان؛ یادواره شهدای اطلاعات قرارگاه صاحب الزمان نیروی زمینی سپاه در به زودی برگزار می شود. به همین منظور با سردار سرتیپ پاسدار علی اکبر نوری فرمانده قرارگاه صاحب الزمان گفت و گو کردیم.

-سردار لطفا خودتان را معرفی نمایید.

سرتیپ دوم پاسدار علی اکبر نوری فرمانده قرارگاه صاحب الزمان (عج) نیروی زمینی سپاه هستم.

-هدف از برگزاری یادواره شهدای اطلاعات قرارگاه صاحب الزمان چیست و این یادواره برای شهدای اطلاعات چه استان هایی برگزار می شود؟

هدف ما از برگزاری این یادواره گرامیداشت یاد و خاطره شهدا و تجلیل از خانواده معظم آن ها و پیشکسوتان عرصه دفاع مقدس و همچنین ترویج فرهنگ ماندگار دفاع مقدس می باشد که امیدواریم با توکل بر خدا و نظر و عنایت شهدای عزیز به ماندگاری آثار شهدا کمک کنیم و قدمی هرچند کوچک و ناچیز در این مسیر برداریم.

-یادواره شهدای اطلاعات قرارگاه صاحب الزمان نیروی زمینی سپاه برای چه تعداد شهید از هر استان برگزار می شود؟

تعداد و شهدای اطلاعات قرارگاه صاحب الزمان (عج) ، 578 شهید می باشد که در این مرحله برای 245 شهید به تفکیک شامل :
الف) استان مرکزی 72 شهید
ب) استان سمنان 50 شهید
پ) استان قم 91 شهید
ت) استان قزوین 32 شهید

این یادواره در 27 مهرماه سال جاری در سالن همایش های حوزه علمیه حضرت امام موسی کاظم (ع) شهر مقدس قم برگزار خواهد شد؛ ان شاء الله .

-تاثیر اینگونه یادواره ها در جهت انتقال فرهنگ دفاع مقدس را چگونه ارزیابی می کنید؟

تاثیر اینگونه یادواره ها و تجلیل از شهدا به مثابه تاثیر خود شهید و شهادت در جامعه است. مردم و به خصوص جوانان عزیز ما از هر قشری تشنه خاطرات ناب و معرفی هنرمندان و شهدا هستند. ما اگر بتوانیم به صورت صحیح و با استفاده از ابزار خوب و با زبانی که شهدا را بدون کم و کاست و همانگونه که بودند و عمل می کردند معرفی کنیم، قطعا مردم و جوانان عزیز ما مجذوب و شیفته شهدای گرانقدر خواهد شد. اگر عیب و نقصی وجود داشته باشد از ما و نحوه برگزاری و عملکرد ماست که باید بدون حب و بغض و با نگاهی کارشناسانه و دقیق و هنرمندانه آن را برگزار کنیم. بحمد الله و به یاری خداوند متعال برگزاری همه یادواره های شهدای عزیز تاثیر گذار بوده و این یادواره ها نیز تاثیر خوب و مثبتی در دل و روح جوانان ارزشی میهن اسلامی مان گذاشته است و باید تلاش کنیم که کارها با دقت بیتری انجام شود و با تلاش مجدانه بتوانیم در تاثیر گذاری یادواره ها ، موفق تر و بهتر عمل کنیم.

-چه اقداماتی صورت گرفته تا جشنواره با غنای بهتر و تاثیر گذارتر برگزار شود؟

باید به اطلاع برسانم ، بیش از دو سال که پیگیر برگزاری یادواره شهدای قرارگاه صاحب الزمان (عج) نیروی زمینی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی هستیم و با هماهنگی و همکاری همسنگران عزیزمان کارهای ماتندگاری انجام شده است که از جمله آن ها به جمع آوری و تهیه آثار شهدای اطلاعات-عملیات، سرکشی از خانواده معظم شهدا و دیدار با این عزیزان ، بستن قرارداد برای نوشتن 25 جلد کتاب در خصوص شهدای شاخص و کلیه شهدای اطلاعات قرار گاه صاحب الزمان (عج) که همزمان با برگزاری یادواره رونمایی خواهد شد.

ان شاء الله ساخت نماهنگ و تنظیم مستند معرفی شهدا و خصوصا شهدای اطلاعات دوران دفاع مقدس و اقدامات اطلاعاتی و عملیاتی آنها در طول دوران جنگ تحمیلی ، هم اکنون نیز برادران همرزمم از جمله پیشکسوتان اطلاعات در حال حاضر تلاش شبانه روزی برای برگزاری یادواره شهدای اطلاعات در شهر مقدس قم برای استان های مرکزی ، سمنان ، قزوین و قم مشغول هستند. البته ما غیر از این یادواره همزمان با برگزاری کنگره شهدای اطلاعات نیروی زمینی سپاه برای استان های تهران و البرز یادواره برگزار خواهیم کرد که در حال فراهم نمودن شرایط و مقدمات آن هستیم .

سعی ما بر این است که ان شاء الله با استفاده از تجربیات یادواره های برگزار شده متفاوت ترین و تاثیر گذار ترین یادواره را برگزار کنیم و تاکید ما به یاری خداوند متعال بر ماندگاری هرچه بیشتر و بهتر آن است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار