استاندار فارس خبر داد؛

حافظ نمونه تمام عیار ایرانی هوشمند است

استاندار فارس گفت: حافظ نمونه تمار عیار ایرانی هوشمند است.

حافظ نمونه تمام عیار ایرانی هوشمند استبه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛ اسماعیل تبادار استاندار فارس در مراسم یادروز حافظ با اشاره به اینکه برای پاسداشت اندیشه این بزرگ مرد گرد آمدیم، گفت: حافظ بزرگترین غزل سرای زبان فارسی، فشرده فرهنگ است، حافظ نمونه تمام عیار ایرانی، تمام عیار هوشمند است.

تبادار ادامه داد: آثار او سرمشق بلاقت نویسان است و سرمش او قرآن مجید است، حافظ سبک خود را نظم پریشان می داند و دیوان او دلنامه، روح نامه و آئینه جهان بینی ایرانی و حافظه ما است.

وی بیان کرد: آنچه از شعرش تجلی می کند عمق فرهنگ ایران است و جستجوی اعجاز آمیز کلام خداوند در قرآن است و در قرآن شناسی شاخص است.

تبادار تصریح کرد: دوران حافظ دورد تاریخ است و شعر حافظ تصویر انسان و مشکل هستی رنجبار او است و دیوان او تصویر سرگذشت پر ماجرای روح انسان ایرانی است.

استاندار فارس افزود: شخصیت و ساختار ذهنی حافظ نسبت به ریا حساس است اخلاص ورزی و بندگی مخلصانه جلوه هایی که در شعر حافظ می بینیم حافظ مصلح اجتماعی است و با درد، آسیب و فساد را می شناسد و با مهربانی مرحم می نهد.

وی اظهار داشت: ما در تمام دوران ها انقلاب بزرگ سیاسی، اقتصادی و اجتماعی را گذراندیم و بیداری دائم جزء زندگی هر ایرانی است.

تبادار گفت: فارس به عنوان نهد تمدن ایران دارای برترین داشته ها بوده و بزرگترین فرهنگ تمدن ایران به شمار می آید و نخستین امپراتوری را پارسیان بنا کردند.
انتهای پیام/ر

تجلی اشعار حافظ، عمق فرهنگ ایران است 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار