رئیس فدراسیون تیراندازی:

به دنبال خودکفایی در تولید فشنگ هستیم

دادگر از انجام اقدامات برای به خودکفایی رسیدن کشور در تولید فشنگ خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه ورزش باشگاه خبرنگاران جوان علی دادگر رئیس فدراسیون تیراندازی در گفت و گو با رادیو ورزش درباره سلاحی به نام بِنچ رست اظهار کرد: سلاح بنچ رست با برد بسیار بالا و قدرت چندین برابر تفنگ های بادی جز اسلحه خطرناک است. در حال حاضر در کشورمان حدود ۸۰ نفر دارای این نوع سلاح هستند. همکاران ما در فدراسیون هنوز تصمیم نگرفته اند که این افراد را تحت پوشش قرار بدهند یا نه. عوامل متعددی از جمله امنیتی بودن این سلاح برروی این تصمیم گیری تاثیر گذار است. در صورتی که نتیجه مثبتی باشد این گروه را تحت پوشش قرار می دهیم و از وجود این تیراندازان استفاده می کنیم.

او افزود: رشته بنچ رست رشته رسمی فدراسیون جهانی تیراندازی نیست. ولی می تواند فرصت مناسبی برای فدراسیون باشد. مجوز خرید و فروش این سلاح ها، در نشستی که با حضور متخصصین برگزار می شود، بررسی خواهد شد.

رئیس فدراسیون تیراندازی درباره مشکل تهیه ساچمه برای تیراندازان گفت: ما با مشکل تهیه ساچمه آلمانی و به ویژه فشنگ کالیبر دوازده و صفر بیست و دو مواجه شدیم. نگاه ما تولید داخلی این نوع فشنگ ها است. در جهت رفع این دغدغه چند روز پیش بازدیدی از صنایع شهید شیرودی اصفهان داشتیم و از پروسه تولید بازدید کردیم. همچنین کارشناسان تیراندازی نقطه نظرات خود را به آنها اعلام کردند تا به تدریج فشنگ ها به روزتر شوند و مشابه نمونه خارجی با کیفیت خود تولید شوند. آنها این قول را به ما دادند که پروسه تولید را روان کنند و فشنگ های اختصاصی فدراسیون را با نشان خود فدراسیون تولید کنند تا در این زمینه به خودکفایی برسیم.  

 

 

انتهای پیام/

 

اظهارات دادگر درباره تولید فشنگ در کشور 

 

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار