نیمه ابتدای امسال؛

کرمانشاهیان 28 هزار واحد خون اهدا کردند

مدیرعامل انتقال خون استان کرمانشاه از اهدای 28 هزار و 284 واحد خون در نیمه ابتدای امسال توسط مردم استان خبر داد.

به گزارش   گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه؛ ابراهیم سلطانیان  از اهدای ۲۸ هزار و ۲۸۴ واحد خون در نیمه ابتدای سال خبر داد و گفت: این میزان نسبت به مدت مشابه سال گذشته با اهدای ۲۸ هزار و ۱۷ واحد خون، یک درصد رشد داشته است.
وی افزود: از میزان خون‌های اهدایی، ۲۶ هزار و ۶۱۲ واحد مربوطه به مردان و تنها ۱۶۷۲ واحد مربوط به زنان است که این امر نشان دهنده مشارکت اندک بانوان در امر اهدای خون است.
سلطانیان با بیان اینکه بیشتر اهداکنندگان خون در رنج سنی ۲۰ تا ۴۵ سال هستند، گفت: افراد رنج سنی ۱۸ تا ۶۵ سال که متمایل به اهدای خون باشند می‌توانند بعد از معاینه، خون اهدا کنند.
مدیرعامل انتقال خون استان کرمانشاه با بیان اینکه بیماران به تمام گروه‌های خونی مثبت و منفی نیاز دارند، گفت: بیشترین گروه‌های خونی اهدایی استان مربوط به گروه‌های خونی مثبت است و با توجه به کمبود گروه‌های خونی منفی نیاز به این گروه‌ها همیشه وجود دارد، اما در مجموع دریافت تمام گروه‌های خونی برای مصرف بیماران ضروری است.
سلطانیان با اشاره به وجود دو مرکز ثابت خونگیری در استان، گفت: در شهرستان‌ها عمدتا تیم‌های سیار جهت خونگیری مستقر می‌شوند.
وی با اشاره به کاهش مراجعه کنندگان اهدای خون در ماه‌های بسیار سرد یا بسیار گرم سال، گفت: نیاز به اهدای خون همیشگی است و از اهدا کنندگان تقاضا داریم در این مواقع سال اهدای خون را فراموش نکنند.

مدیر عامل انتقال خون استان با بیان اینکه هم اکنون اهدا پلاکت و سلول‌های بنیادی نیز در مرکز انتقال خون استان انجام می‌شود، گفت: اهدای پلاکت نیز همانند اهدای خون است و فقط مدت زمان اهدای پلاکت بیشتر است.
 
انتهای پیام/پ

 

اهدا بیش از 28 هزار واحد خون در استان کرمانشاه

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.