ایونینگ استاندارد اعلام کرد؛

ترامپ اوایل سال ۲۰۱۸ به انگلیس سفر می‌کند

روزنامه ایونینگ استاندارد چاپ لندن اعلام کرد رئیس‌جمهور آمریکا اوایل سال ۲۰۱۸ به انگلیس سفر خواهد کرد.

ایونینگ استاندارد: ترامپ اوایل سال 2018 به انگلیس سفر می کندبه گزارش  گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ روزنامه ایونینگ استاندارد چاپ لندن در شماره امروز خود (چهارشنبه 19 مهر) نوشت: دونالد ترامپ -رئیس جمهور آمریکا- اوایل سال 2018 برای یک دیدار کاری به انگلیس سفر خواهد کرد. تاریخ سفر او به انگلیس و دیدار با ملکه به زمان دیگری موکول شده که مشخص نیست.

در پی انتشار این خبر، دفتر نخست وزیری انگلیس ضمن خودداری از اظهارنظر درباره این گزارش اعلام کرد موضع دولت انگلیس درباره این سفر تغییر نکرده است. این پیشنهاد ارائه شد و ترامپ آن را پذیرفت. زمان این دیدار تعیین نشده است.

ترزا می -نخست وزیر انگلیس- از نخستین مقامات خارجی بود که پس از مراسم تحلیف ترامپ به آمریکا سفر کرد و ضمن دیدار با رئیس جمهور آمریکا، از او برای سفر به انگلیس دعوت کرد. اقدام نخست وزیری انگلیس در دعوت از ترامپ برای سفر به انگلیس، اعتراضات عمومی گسترده ای را به دنبال داشت. به همین منظور سفر رئیس جمهور آمریکا به انگلیس برای مدتی به تعویق افتاد.

روزنامه استاندارد ایونینگ که مدیریت آن را جرج آزبرن -رئیس سابق خزانه داری انگلیس که سال گذشته توسط ترزا می اخراج شد- برعهده دارد، گزارش داد دیپلمات های انگلیسی در صدد ارائه برنامه هایی هستند تا سفر کامل ترامپ را در قالب  یک دیدار کاری معمولی انعکاس دهند. به این صورت که ملاقات ترامپ با ملکه به زمان دیگری موکول خواهد شد.

این روزنامه  به نقل از منابع نامشخص نوشت سفر کاری ترامپ در اوایل سال 2018 به احتمال زیاد در حاشیه سفر سال آینده وی به چند کشور مختلف صورت می گیرد.

روزنامه گاردین در ماه ژوئن گزارش داد رئیس جمهور آمریکا پس از تماس تلفنی با ترزا می -نخست وزیر انگلیس- اعلام کرده با وجود اعتراضات گسترده ضدترامپ در انگلیس، وی سفر خود به این کشور را به زمان دیگری موکول خواهد کرد. این در حالی بود که کاخ سفید و دفتر نخست وزیری انگلیس این موضوع را رد کردند.

واشنگتن، ستون سیاست خارجی انگلیس پس از جدایی از اتحادیه اروپا است. اما تعجیل ترزا می در دیدار با ترامپ در نخستین روزهای ریاست جمهوری وی، انتقادات بسیاری را بر دولت او وارد کرد. سیاست های نژادپرستانه ترامپ در ممانعت از ورود مسلمانان به آمریکا از مهمترین علل خشم مردم انگلیس و مخالفت با سفر او به این کشور بوده است.

انتهای پیام/

 

زمان سفر رئیس جمهور آمریکا به انگلیس

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار