نجفی در نطق میان دستور مطرح کرد

لزوم تدوین برنامه مبارزه با فساد و شفاف سازی محیط کسب و کار

نماینده مردم تهران گفت: تدوین برنامه‌ای به منظور مبارزه با فساد و شفاف سازی محیط کسب و کار باید در دستور کار قرار گیرد.

لزوم تدوین برنامه مبارزه با فساد و شفاف سازی محیط کسب و کاربه گزارش خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان؛ محمدرضا نجفی نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در نطق میان دستور در صحن علنی مجلس اظهار کرد: ما در لحظه‌ای تاریخی ایستاده‌ایم و مجموع چالش‌های موجود چنان پیچیده و عمیق است که جز وفاق ملی چاره‌ای برای آن وجود ندارد.

وی افزود: وضعیت بودجه، نرخ بیکاری، بحران صندوق‌های بازنشستگی، بحران آب، بحران‌های زیست محیطی، معضلات سیستم بانکی، معضلات مهاجرت و جابجایی در شهرهای بزرگ، فساد، فقر و تبعیض بخشی از مشکلاتی است که ما را کلافه کرده است.

نجفی تصریح کرد: در زیرساخت این ابر چالش‌ها با معضلات اساسی‌تری مواجه هستیم و زوال نهادهای کارآمد، تزلزل انسجام اجتماعی و نادیده گرفتن وفاق ملی سه معضل اصلی زیرساختی ماست که جز بسیج عمومی و فعال نمودن همه امکانات کشور راه دیگری وجود ندارد.

نماینده مردم تهران بیان کرد: اوضاع بین المللی و منطقه‌ای در حال تغییرات عمده است و گزارش‌های کارشناسی حکایت از ادامه و تشدید منازعات منطقه‌ای دارد، محیط منطقه‌ای ناامن و شکننده شده و تبعات همه پرسی کردستان عراق و احتمال ناآرامی در شمال عراق و دخالت رژیم صهیونیستی و عربستان به نیت تشدید آشوب در مرزهای ایران احتمال تشدید جنگ در شمال و جنوب شرقی سوریه و درگیری بیشتر ترکیه با برخی کشورهای عربی و احتمال ورود رژیم صهیونیستی به منازعه‌ای جدید در لبنان و افزایش جنگ در یمن حکایت از آن دارد که بخشی از منابع ما درگیر این منازعات خواهد شد.

وی ادامه داد: در کنار این ناآرامی‌ها قدرت‌های منطقه‌ای و فرامنطقه‌ای دنیا بعد از جنگ و طرح‌های بلند مدت اقتصادی برای ارتقای جایگاه و قدرت خود در نظام بین الملل می‌اندیشند به عنوان مثال چین طرح کمربند و جاده را با سرمایه گذاری 4.5تریلیون دلار و روسیه با طرح اتحادیه اروپا- آسیا، ترکیه طرح چشم انداز 2023، پروژه‌های متعدد راه آهن، خطوط انتقال انرژی از آسیای مرکزی را دارد و در اطراف ما تغییرات گسترده‌ای در اقتصاد سیاسی به وقوع پیوسته است.

نجفی بیان کرد: ما باید تقسیم کار ملی را جایگزین بحث‌های جناحی و نزاع‌های تقسیم قدرت، منفعت و رانت کنیم همچنین تقسیم کار جهت حل بحران‌های اقتصادی، زیست محیطی و اجتماعی به منظور ارتقای جایگاه ایران در جهان پرتلاطم امروز ضروری است.

نماینده مردم تهران تأکید کرد: جهانگیری باید طرح عظیم و مشابهی را در چند محور توسعه زیرساخت‌ها و نوسازی تکنولوژی تهیه کند و آن را مبنای مذاکره با ارکان قدرت در مجموعه حاکمیت قرار دهد تا در برنامه‌ای مبتنی بر منافع ملی متعهد و هم جهت شوند.

وی گفت: نیروهای مسلح و ستاد اجرایی ظرفیت مدیریتی و تجهیز سرمایه دولت و بخش خصوصی و ایجاد اشتغال و همراهی بخش‌های سازمان یافته را دارند و می‌توانند در این طرح به کار گرفته شوند.

نجفی تصریح کرد: منازعه دو قطبی شده کنونی شکل مذاکرات چند جانبه مثبت و مبتنی بر منافع مشروع تمامی ذی نفعان به خود خواهد گرفت و از سطح تنش سیاسی کاسته و کام دشمنان تلخ خواهد شد لذا هیچ کدام از مشکلات راه حل فوری و کوتاه مدت ندارد، هیچ جناح و دستگاهی به تنهایی نمی‌تواند این مشکلات را حل کند، تنها با عزم کلیه قوا و بسیج تمامی توان اجتماعی و ملی می‌توان در جهت حل تدریجی معضلات حرکت کرد.

نماینده مردم تهران بیان کرد:‌ با توجه به اعتماد مقام معظم رهبری و رئیس جمهور، جهانگیری وظیفه‌ای خطیر دارد و آن وفاق ملی برای ایران است و برای تحقق آن به فوریت نیازمند طرحی سه فوریتی هستیم.

وی ادامه داد: تدوین برنامه‌ای برای مبارزه با فساد و شفاف سازی محیط کسب و کار و ایجاد تحرک اقتصادی باید در دستور کار قرار گیرد.

نجفی افزود: اجماع قوای حکومتی بر سر این برنامه و جلب تمایل گروه‌های دارای نفوذ اجتماعی و تشکل‌های اقتصادی بخش خصوصی در مبارزه با فساد نیاز است.

انتهای پیام/ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۳۰ ۱۹ مهر ۱۳۹۶
ترامپ دیوانه.......خدا بهش عقل بده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۲۴ ۱۹ مهر ۱۳۹۶
خیلی عالیه
آخرین اخبار