توجه به افزایش ارتقا سطح علمی دانشجویان در مازندران

دانشجویان به مسائل اخلاقی و تهذیب نفس توجه و برای ارتقا سطح علمی خود تلاش کنند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ، سید عباس موسوی سرپرست دانشگاه علوم پزشکی مازندران در جلسه توجیهی دانشجویان جدیدالورود دانشگاه علوم پزشکی مازندران با بیان اینکه دانشجوی موفق شدن باید اولویت دانشجویان باشد، گفت: دانشجویی موفق است که به مسائل اخلاقی و تهذیب نفس توجه و برای ارتقا سطح علمی خود تلاش کند.

وی به ویژگی ‌های دوران دانشجویی اشاره کرد و افزود: به دلیل تغییر دوره تحصیلی، افزایش مسئولیت و دوری از خانواده دانشجویان ممکن است دچار استرس بیشتری در این دوره تحصیلی شوند که سبب افت عملکرد شود.

موسوی با بیان اینکه دانشجویان باید مهارت خود را برای تطبیق با این دوره تحصیلی افزایش دهند، افزود: انسان‌ها موجودات کمال جویی هستند بنابراین بسیاری از افرادی که وارد دانشگاه می ‌شوند یکی از دغدغه‌ های آن ها این است که باید دانشگاه بهتری قبول می ‌شدند ولی این مسئله جای توقف خوبی نیست و جز اتلاف زمان سودی ندارد.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی مازندران به قوانین و مقررات دانشگاه‌ های جهان اشاره کرد و گفت: در زمان ورود دانشجویان به دانشگاه تفاهم نامه ای بین دانشجو و دانشگاه منعقد می‌ شود که درآن مسئولیت موفقیت و کیفیت تحصیل بر دوش دانشجو بوده زیرا دانشگاه تسهیل‌گر است و دوره استاد محوری و موسسه محوری به اتمام رسیده است.

موسوی با بیان اینکه دانشجویان با پذیرش مسئولیت مطالبه ‌گر می ‌شوند، افزود: زمانی که دانشجو مسئولیت تحصیل خود را برعهده می‌ گیرد وظیفه دانشگاه نیز در قبال فعالیت دانشجو سنگین تر می ‌شود.

وی با تاکید بر توجه به شیوه‌های جدید آموزش، گفت: دانشجویان باید شیوه‌ های جدید آموزشی را فراگیرند و بر اساس آن مطالعه کنند.

انتهای پیام/ م

رعایت مسائل اخلاقی و ارتقا سطح علمی دو مقوله مهم برای دانشجویان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار