علامت سوالی بزرگ بر یک اتفاق/آیا حادثه اسنپ به اکوسیستم استارت‌آپ ایران ضربه می‌زند؟

سخنگوی اتحادیه کشوری کسب و کارهای مجازی گفت: دامن زدن به مسائل مربوط به اسنپ به کل اکوسیستم استارت‌آپ ایران ضربه خواهد زد.

علامت سوالی بزرگ بر یک اتفاق/ اکو سیستم استارت آپ ایران ضربه خواهد خورد!به گزارش خبرنگار حوزه دریچه فناوری گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان؛ رضا الفت نسب سخنگوی اتحادیه کشوری کسب و کارهای مجازی در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان اظهار داشت: اتفاقی که در خصوص اسنپ افتاد یک جرم بوده و اتفاق مهمی است و باید به صورت جدی پیگیری شود اما جای تعجب دارد که چرا اینقدر به این موضوع در شبکه های اجتماعی دامن زده می شود، احساس می شود در عقبه دامن زدن به این موضوع نیت های درستی نباشد زیرا علاوه بر نگرانی مردم، بدبین شدن به کسب و کارهای اینترنتی رقم می خورد، از سویی دیگر این اتفاق ممکن بود برای سایر خدمات عمومی نیز رخ دهد.

وی با بیان اینکه نباید موجب تشویش اذهان عمومی و ایجاد بی اعتمادی در جامعه شویم، گفت: البته شرکت های اینترنتی به خصوص تاکسی های اینترنتی باید روشهای جذب راننده را اصلاح کنند و اگر ایراداتی در کار وجود دارد باید مراحل گزینش و نظارت اصلاح شود.

الفت نسب تاکید کرد: البته باید این موضوع را نیز در نظر داشت که تاکسی های اینترنتی برای نظارت و گزینش همان منابعی را در اختیار دارند که دیگر بنگاه ها از آن استفاده می کنند، اما بر همین میزان دسترسی نیز باید نظارت بیشتری باشد تا شاهد اتفاقات اخیر پیش آمده نباشیم.

سخنگوی اتحادیه کشوری کسب و کارهای مجازی با اشاره به دامن زدن برخی رقبا با اتقافات اخیر در خصوص اسنپ، گفت: با انتشار بی شائبه مطالب مختلف در شبکه های اجتماعی علاه بر بی اعتمادی مردم به کسب و کار اینترنتی، به کل اکوسیستم استارت آپ ایران ضربه وارد می شود و این موضوع اصلا به نفع آینده نیست.

وی با اعلام تشکیل اتحادیه کشوری کسب و کارهای مجازی و با بیان اینکه دسته بندی کسب های اینترنتی برای صدور مجوز در دستور کار این اتحادیه قرار دارد، تصریح کرد: رسیدگی به وضعیت تاکسی های اینترنتی، توجه به رعایت حقوق مصرف کننده، نگارش آیین نامه و ... با استفاده از نظرات سازمان های مرتبط از اولویت های این اتحادیه خواهد بود.

الفت نسب همچنین به تسریع روند ارائه مجوز با رعایت الزامات و نظارت های دقیق اشاره و عنوان کرد: نظارت بر افرادی که مجوز کسب و کارهای اینترنتی دارند بر عهده اتحادیه است و ما قطعا بازرسی ها را برای توجه به رعایت حقوق شهروندان به صورت دقیق اعمال خواهیم کرد.

100 هزار میلیارد خرید اینترنتی تا پایان سال

وی آماری از خرید های اینترنتی ارائه کرد و گفت: پیش بینی می شود تا پایان سال جاری 100 هزار میلیارد تومان خرید اینترنتی انجام شود و امیدوداریم راه اندازی اتحادیه منجر به گسترش بازار خریدهای اینترنتی شود.

سخنگوی اتحادیه کشوری کسب و کارهای مجازی در پایان اظهار داشت: همه مردم، مسئولان و کاربران اجازه دهند تا کسب و کارهای نوپا شکل گیرد تا بتوانیم کالاهایمان را صادر کرده و به جوانان فرصت رشد در این فضا داده شود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱۷
در انتظار بررسی: ۰
Netherlands
ناشناس
۱۶:۵۶ ۲۵ مهر ۱۳۹۶
سلام ،ضمن محکوم کردن، تخلف مذکور، اما شک ندارم که بازتاب و انتشار گسترده ای که انجام شده نشانگر آن است که رقبا در ایجاد این اتفاق نقش مهمی ایفا کرده‌اند. مگر در آژانس ها و تاکسی‌ها تاکنون اینچنین اتفاقی نیوفتاده ، چرا اون‌موقع فقط راننده متخلف محکوم شد ولی اکنون کل اسنپ؟
Iran (Islamic Republic of)
علی
۱۵:۴۶ ۲۵ مهر ۱۳۹۶
نباید گناه یه نفر به پای همه نوشت
Canada
ناشناس
۱۵:۰۹ ۲۵ مهر ۱۳۹۶
جای تاسف بی نهایت است.چرا در جذب رانندگان دقت لازم صورت نمی گیرد. در ضمن من خودم شاهد بودم که یکبار راننده با ماشین غیر مشخصات اسنپ به دنبال مسافر آمده بود .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۰۶ ۲۵ مهر ۱۳۹۶
باید نظارت ها رو بیشتر کنند وقتی تو شهری مثل شیراز یا شهرهای دیگر تو هر چهار راه چند نفر وایسادن تبلیغ اسنپ و تپسی می کنند خوب این احتمال پیش میاد که هر کسی بتونه اونجا شروع به رانندگی کنه
Germany
ناشناس
۱۳:۵۶ ۲۵ مهر ۱۳۹۶
نباید در خصوص این صنف این چنین نظر داده بشه چون عده زیادی شاغل هستن و باید فقط با فرد خاطی برخورد بشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۴۹ ۲۵ مهر ۱۳۹۶
واقعا نحوه ثبت نام مناسب نیست باید سختگیری بیشتری بشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۴۶ ۲۵ مهر ۱۳۹۶
باید نظارت بیشتر بشه
Iran (Islamic Republic of)
اسحاق
۱۳:۲۵ ۲۵ مهر ۱۳۹۶
وقتی به راحتی اسم ادم را وارد سیستم میکند و هیچ مدرکی از ادم نمی خواهد بهتر از این نمی شود عجیب ترین اسختدامی بوده که در تمام عمرم دیدم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۲۳ ۲۵ مهر ۱۳۹۶
باید خیلی مواظب مسایل امنیتی خود باشیم و دراین موارد احتیاط لازم را بکنیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۴۲ ۲۵ مهر ۱۳۹۶
باید نظارت بیشتری بشه تا شاهد این موارد نباشیم
Iran (Islamic Republic of)
مجید
۱۰:۴۷ ۲۵ مهر ۱۳۹۶
کسانی که این مشاغل کار ساز رو راه اندازی میکنن
باید نحوه اجرا رو با تحقیقات میدانی نه فقط مطالعاتی
به چالش بکشند تا خیلی از ما مردم آسیب نبینیم.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۴۵ ۲۵ مهر ۱۳۹۶
واقعا خجالت آوره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۱۱ ۲۵ مهر ۱۳۹۶
بر اينكه ضربه اي وارد مي كند هيچ شكي نيست. ولي يك سوال. چنديدن بار شنيده و خوانده ايم كه راننده تاكسي دست به همچين اقدامي زده است. يا راننده آژانسي نيز همين اقدام را انجام داده است. آيا سازمان تاكسي راني به كار خود ادامه نداده است؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۴۳ ۲۵ مهر ۱۳۹۶
موافقم ، ولی روند استخدام راننده در اسنپ باید تغییر سختگیرانه ای کند و از رانندگان معرفینامه از شخص مطمئن و تضامین خواسته شود تا هر کس از خودش مطمئن است جذب اسنپ یا هر سیستم مشابه شود
Japan
ناشناس
۰۹:۳۹ ۲۵ مهر ۱۳۹۶
این اتفاق توی یه تکسی تلفنی یا یا یه تاکسی معمولی هم ممکن بود بیوفته
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۳۰ ۲۵ مهر ۱۳۹۶
به راحتی آب خوردن عضو میشی
نه عدم اعتیاد
نه عدم سو پیشینه
نه مسئولی که در صورت بروز مشگلی پاسخگو باشد
و هزاران نابسامانی دیگر
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۲۸ ۲۵ مهر ۱۳۹۶
بعد از مدتها بیکاری و سردر گمی تازه چندماهی بود که برای گذران زندگی خودم و زن و بچم تو اسنپ مشِغول بودم و در آمد داشتم.با یک اتفاق که میتونه تو هرصنفی اتفاق بیفته به قدری موضوع را بزرگ کردید که اعتماد مردم سلب شده و درآمدم به کمتر از نصف رسیده
آخرین اخبار