خرم در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان:

ترامپ برای مردم آمریکا هم پدیده‌ای شگفت‌آور است /اروپا با موضع رئیس جمهور آمریکا در برابر ایران مخالفت دارد

کارشناس مسائل بین‌الملل گفت: ترامپ نه تنها برای ما بلکه برای مردم آمریکا هم پدیده‌ای شگفت‌آور است.

ترامپ برای مردم آمریکا هم پدیده‌ای شگفت‌آور است /اروپا با موضع رئیس جمهور آمریکا در برابر ایران مخالفت داردسیدعلی خرم کارشناس مسائل بین‌الملل در گفت‌وگو با خبرنگار سیاست خارجی گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، در تشریح شخصیت ترامپ و نظام حاکمیتی آمریکا، اظهار کرد: ترامپ نه تنها برای ما بلکه برای مردم آمریکا هم پدیده‌ای شگفت‌آور است.

وی افزود: ترامپ شخصیتی نیست که مراحل حکومتی را طی کرده باشد و پس از رسیدن به ریاست جمهوری بتوان روی او حساب کرد.

خرم ادامه داد: متحدان آمریکا درباره این موضوع که ترامپ، شخصیتی فاقد تجربه بوده و ممکن است دنیا را با چالش مواجه کند، در 6 ماه گذشته هشدارهای لازم را داده‌اند، چرا که آنها نگران هستند ترامپ با کره شمالی وارد نبرد فیزیکی شود و جنگی هسته‌ای را آغاز کند.

کارشناس مسائل بین‌الملل با بیان اینکه اروپا در تلاش است ترامپ را مهار کند، تصریح کرد: هلگا اشمید معاون مسئول سیاست خارجی اروپا نظرات اتحادیه اروپا را در مورد نگاه و عملکرد ترامپ مطرح و اعلام کرد نباید یک چالش موجود در جهان به دو چالش تبدیل شود به هر حال اروپا با موضع ترامپ در برابر ایران مخالف است و اعلام کردند که قصد دارند توافق هسته‌ای مغتنم باقی بماند.

وی با تاکید بر اینکه اروپایی‌ها هم با ترامپ در تضاد هستند، تصریح کرد: اروپا مواضع رئیس جمهور آمریکا را قبول ندارد و همراه با چین و روسیه از ایران حمایت می‌کند از این جهت ترامپ ضمن اینکه برای ایران مشکل ایجاد می‌کند برای جهان، مردم و دولتمردان آمریکا هم به شکل نگران کننده‌ای مشکل می‌آفریند.

خرم یادآور شد: همه دولتمردان آمریکا حتی جمهوری خواهان با ترامپ موافق نیستند و بسیاری از آنها با دیدگاه ترامپ مخالفت دارند، بنابراین می‌توان گفت که رئیس جمهور آمریکا از شخصیتی باتجربه و کارشناسی معقول برخوردار نیست.

کارشناس مسائل بین الملل متذکر شد: ترامپ شعارهای زیادی علیه توافق هسته‌ای داد اما نتوانست هیچ یک از آنها را اجرایی کند. اکنون هم در تلاش است تا به متن توافق هسته‌ای حمله کند چرا که آمانو باری دیگر دیدگاهش درباره ایران و برجام را تکرار کرده که ایران به تمام تعهداتش در توافق هسته‌ای متعهد بوده است.

وی گفت: ترامپ ممکن است اعلام کند که ایران به تعهدات خود عمل کرده اما در واقع این کشور روح توافق را زیر پای گذاشته چرا که با انجام اقداماتی نظیر توسعه موشکی مغایر با سیاست‌های آمریکا در خاورمیانه حرکت کرده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.