بازدید رایگان کودکان از موزه تاریخی آبادان

رییس اداره ‎میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آبادان و خرمشهر از برگزاری ویژه برنامه ‎ های مختص کودکان به مناسبت هفته ملی کودک خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از آبادان ؛   سجاد پاک‌گهر رییس اداره ‎میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آبادان و خرمشهرگفت: به مناسبت هشتم اکتبر، روز جهانی کودک و با توجه به این ‎ که در بیشتر نقاط این کره خاکی به مناسبت این روز برنامه ‎ هایی تدارک دیده می ‎ شود، ما نیز در اداره ‎ های میراث فرهنگی آبادان و خرمشهر سعی کردیم تا با استفاده از ظرفیت ‎ های موجود خود بزرگداشتی را برای کودکان برای این روز برگزار کنیم.

  وی با اشاره به برنامه‌های تدارک دیده و اجرا شده برای این روز افزود: در شهرستان خرمشهر با همکاری مرکز فرهنگی دفاع مقدس و همچنین اداره آموزش و پرورش، یک کارگاه آموزشی را برای کودکان تدارک دیدیم که در این کارگاه جایگاه کودکان و اهمیت کسب علم به کودکان گوشزد شد.

  رییس اداره‌های میراث فرهنگی آبادان و خرمشهر گفت: در این کارگاه، توسط خانم درخشان، معاون پژوهشی اداره میراث فرهنگی، بناهای تاریخی، لزوم حفظ این بناها و نحوه مواجهه کودکان با ابنای تاریخی در قالب ارایه تصویر به کودکان آمورش داده شد.

وی  با اشاره به اینکه در آبادان نیز با همکاری کانون بسیج هنرمندان آبادان، کارگاهی را در موزه آبادان برگزار کردیم افزود: از جمله موارد اجرا شده در این کارگاه می ‎ توان به ساخت مولاژهای پیکرهای باستانی و نیز کارگاه نقاشی با موضوعات مختلف مرتبط با کودک اشاره کرد.

پاک گهر با بیان اینکه ویژه برنامه‌های این روز تا 21 مهرماه ادامه خواهد داشت گفت: هم اینک نیز بازدید از موزه تاریخی آبادان و موزه جنگ خرمشهر را برای کودکان مقطع ابتدایی درنظر گرفته ‎ ایم که کودکان مقطع دبستان می ‎ توانند هر روز از ساعت 9 تا 14 به صورت رایگان از این موزه دیدن کنند.

انتهای پیام/د

بازید از موزه تاریخی آبادان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.