رییس فدراسیون جهانی ورزش پیوند اعضا:

بزرگترین چالش بیماران خاص ترس از مواجه شدن در صورت ورزش کردن است

رییس فدراسیون جهانی ورزش پیوند اعضا گفت: بزرگترین چالش این بیماران ترس دوباره با مشکل مواجه شدن در صورت ورزش کردن است.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،'کریستوفر توماس' عصر دیروز در اختتامیه ششمین دوره رقابتهای ورزشکاران بیماری خاص و پیوند اعضا در جمع خبرنگاران در اصفهان افزود: این اقدام در تشویق بیماران مبتلا به بیماریهای خاص و پیوند اعضا به تحرک و ورزش بسیار ارزنده است.

وی گفت: وقتی که در جامعه دیده شود که بیماران پیوند اعضایی مانند قلب و کلیه براحتی در مسابقات دو و کوهنوری شرکت می کنند این می تواند الگوی خوبی برای کل ورزشکاران باشد.

وی، بزرگترین چالش این بیماران را ترس دوباره با مشکل مواجه شدن در صورت ورزش کردن عنوان کرد و گفت: ما با توصیه و راهنمایی های لازم به این افراد کمک می کنیم که به سمت تحرک و ورزش روی بیایند و زندگی سالم داشته باشند.

توماس، همچنین با اشاره به درخواست ایران برای میزبانی رقابت های ورزشی گفت: این پیشنهاد در اولین فرصت در فدراسیون جهانی مطرح خواهد شد.

وی یادآور شد: امکانات ورزشی کیش و اصفهان در بازدیدی که صورت گرفت بسیار خوب و دارای قابلیت های بالایی برای برگزاری مسابقات است.

رییس فدراسیون جهانی ورزش پیوند اعضا، یکی از اهداف برگزاری مسابقات ورزشی برای این افراد را علاوه بر تشویق بیماران پیوند اعضا به نوعی تقدیر تمام کسانی همچون پزشکان و پرستاران عنوان کرد که برای ادامه زندگی سالم به این افراد کمک کرده اند.

وی در پایان خاطرنشان کرد: هم اکنون در سطح مسابقات بین المللی حدود 2 هزار نفر از این افراد شرکت می کنند که در سطح مسابقات محلی و کشوری این آمار بسیار بیشتر است.

رییس فدراسیون جهانی ورزش پیوند اعضا، هدف از سفر خود به ایران را ارتقای برنامه تناسب زندگی برای تمامی کسانی که با مشکل بیماری های خاص و پیوند اعضا درگیر و مبتلا هستند عنوان کرد و گفت: ما بدنبال آن هستیم که این بیماران به ورزش روی بیاورند.

 

ایران کشوری پیشتاز در تشویق بیماران خاص و پیوند اعضا به ورزش است

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.