فعالیت 24 دفتر زیارتی در خراسان شمالی

مسئول روابط عمومی حج و زیارت خراسان شمالی گفت: 24دفتر زیارتی عملیات اخذ ویزا و اعزام زائران استان خراسان شمالی به سفر اربعین را انجام می دهند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از  بجنورد؛ محمد رسول شجاع مسئول روابط عمومی حج و زیارت خراسان شمالی گفت: هزینه روادید سفر اربعین نسبت به سال گذشته تغییری نکرده و زائران خراسان شمالی از مرز مهران به عتبات عالیات مشرف می‌شوند.

وی افزود:سازمان حج و زیارت در ایام اربعین حسینی  زائران را به صورت کاروانی به عتبات  عالیات اعزام نمی‌کند چرا که ساختار اربعین در کشور عراق با روش‌های کاروانی سازمان حج و زیارت در ایران فرق می‌کند.

شجاع با بیان این که زائران با مراجعه به سامانه سماح و یا حضور در یکی از دفاتر حج و زیارتی می‌توانند ثبت نام کنند، اظهار کرد: هزینه ویزا، بیمه و سایر مبالغ را از طریق درگاه اینترنتی پرداخت می‌کنند که این هزینه در سال گذشته 40 دلار بود و امسال نیز به همان میزان است.

وی اظهار کرد:عمده مراجعات از 19 محرم تا 15 صفر است و تلاش می‌کنیم تا در طول 3 الی 4 روز ویزا به زائران داده شود.

وی با اشاره به تعیین شدن مرز مهران برای عبور زائران خراسان شمالی افزود: تقسیم‌بندی مرزها را وزارت کشور با توجه به امکانات موجود درمرز و سایر مسائل انجام می‌دهد.

مسئول روابط عمومی حج و زیارت خراسان شمالی و تصریح کرد:در سال گذشته مرز چزابه علی‌رغم فاصله زیاد با استان خراسان شمالی، شرایط مساعدتری داشت ولی مرز مهران همیشه ازدحام بیشتری دارد.

وی افزود: در سال گذشته بیش از 7 هزار و 500 نفر ت زائر اربعین از استان خراسان شمالی به اربعین سفر کردند که امسال پیش‌بینی می‌شود به همین تعداد زائر داشته باشیم.

شجاع در ادامه تاکید کرد: توصیه ما به زائران این است که هر چه سریع‌تر برای گرفتن گذرنامه و ویزا اقدام کنند،چرا که اعتبار آن از زمان اخذ ویزا تا 3 ماه است و از لحظه ورود به عراق نیز تا یک ماه اعتبار دارد.

انتهای پیام/آ

تعیین شدن مرز مهران در اربعین امسال برای عبور زائران استان خراسان شمالی

منبع:خبرگزاری تسنیم

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.