خانواده، اصلی ترین نهاد در پیشگیری از آسیب های سایبری

رئیس پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات فرماندهی انتظامی استان ایلام جدی گرفتن مخاطرات فضای مجازی را ضروری دانست و عنوان داشت خانواده اصلی ترین نهاد در پیشگیری از آسیب های فضای سایبری است.

خانواده، اصلی ترین نهاد در پیشگیری از آسیب های سایبری

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ایلام؛ جمالی گفت : باید همه سازمان ها و ارگان های مربوطه به خصوص خانواده به عنوان تأثیرگذارترین نهاد اجتماعی در زندگی افراد جامعه نسبت به افزایش سطح آگاهی و دانش سایبری کاربران اهتمام لازم را داشته باشند.

وی با بیان اینکه شخصیت سازی های واهی و دروغین یکی از آفت های فضای سایبری است افزود : با توجه به اینکه اینگونه شخصیت سازی ها و پیروی از چنین نگرش هایی آسیب هایی همچون ترویج الگوهای نامناسب، کاهش ارتباطات، از هم گسیختگی خانواده ها، طلاق، به خطر افتادن حریم خصوصی افراد و خانواده ها و بحث اعتیاد و برخی جرایم سایبری را به همراه دارد لازم است که کاربران و خانواده های آنان نظارت و کنترل بیشتر و مستمری بر فرزندان خود هنگام فعالیت در فضای سایبری را داشته باشند.

جمالی به تهدیدات شبکه های اجتماعی اشاره و تاکید کرد : امروزه اکثر جرایم را در حوزه شبکه های اجتماعی به دلیل اعتماد به افرادی با هویت های جعلی اتفاق می افتد.

رئیس پلیس فتا استان ایلام نقش رسانه ها را در امر آموزش و فرهنگ سازی فضای سایبری مفید و تأثیرگذار دانست و بر همکاری دانشگاه ها و فضاهای آموزشی جهت ارتقاء سطح سواد رسانه ای در فضای مجازی در بین جوانان و نوجوانان تاکید کرد.

وی گفت : پلیس فتا آمادگی مقابله با جرایم رایانه ایی را دارد و از هموطنان درخواست داریم در صورت مواجهه با جرایم رایانه ایی مراتب را سریعاً از طریق وب سایت پلیس فتا به آدرس www.cyberpolice.ir گزارش یا با شماره تلفن 32221397-084 تماس حاصل نمایند.

 

انتهای پیام/ه

 

پیشگیری از آسیب های سایبری

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.