حیدر العبادی: امیدواریم داعش امسال در عراق به طور کامل شکست بخورد

نخست ‌وزیر عراق اعلام کرد تا پایان سال جاری میلادی داعش به طور کامل در عراق از بین خواهد رفت.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ ­خبرگزاری رویترز در خبری فوری گزارش داد:  حیدر العبادی، نخست وزیر عراق روز سه شنبه گفت انتظار دارد گروه تروریستی داعش ظرف امسال به طور کامل در عراق شکست بخورد.

شبکه تلویزیونی العراقیه نیز گزارش داد: نخست وزیر عراق اعلام کرد هرگونه گفتگو (با منطقه کردستان) باید بر اصل حفظ تمامیت ارضی، قانون اساسی و مردود دانستن نتایج همه پرسی متمرکز باشد. ما منطقه کردستان را در تحریم قرار نداده‌ایم. شرکت های تلفن همراه پذیرفته اند تحت نظارت حکومت فدرال فعالیت کنند.


العبادی گفت نفت عراق دارایی تمام عراقی‌هاست و متعلق به یک مسئول یا طرف مشخص نیست. سران همه کشورهای جهان حمایت خود را از عراق در زمینه اعمال قدرت فدرالی بر همه اراضی عراقی اعلام کرده اند. از نیروهای پیشمرگه می خواهم در مناطقی که با حکومت مرکزی منازعه دارند با نیروهای عراقی درگیر نشوند. برقراری امنیت در این مناطق بر عهده حکومت فدرال عراق است. 


العبادی در ادامه گفت درباره مسأله همه پرسی با کسی گفتگو نمی کنیم و هیچ گونه مذاکره ای قبل از لغو آن وجود نخواهد داشت. طرح کنفدرالی موضوعی است که لازمه آن، اصلاح قانون اساسی و موافقت دو سوم نمایندگان پارلمان با این اصلاحات است. نمی توانیم در مقابل تلاش هایی که برای تجزیه کشور صورت می گیرد دست بسته باقی بمانیم.

انتهای پیام/

 

ابراز امیدواری نخست وزیر عراق برای شکست کامل داعش در این کشور

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار