برخورداری مطرح کرد؛

لزوم توسعه خط ر‌یلی کشور در راستای تحقق اقتصاد مقاومتی

رئیس دانشگاه علم و صنعت از لزوم توسعه خط ر‌یلی کشور در راستای تحقق اقتصاد مقاومتی در کشور خبر داد.

لزوم توسعه خط ر‌یلی کشور در راستای تحقق اقتصاد مقاومتیبه گزارش  خبرنگار حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛  محمد علی برخورداری رئیس دانشگاه علم و صنعت در حاشیه نشست خبری سه جانبه ‌ریلی ایران و ایتالیا که امروز برگزار شد، در جمع خبرنگاران اظهار کرد: نقاط ضعف و قوتی در اقدامات انجام شده در حوزه ریلی وجود دارد، اما این مسائل پتانسیل‌های موجود در کشور و دانشگاه ها را تحت تاثیر قرار نمی‌دهد، باید به فکر توسعه دانشگاه‌های کشور به خصوص راه‌آهن و بهره‌برداری از آن باشیم، زیرا توسعه این حوزه سبب ارتقای بار اقتصادی کشور می‌شود.

وی بیان کرد: راه‌آهن یک حوزه پر هزینه بوده و کشورمان در حد توان توانسته سرمایه‌گذاری کند؛ به نظر من توسعه راه‌آهن و تجهیزات می‌تواند به نفع کشورمان باشد.

رئیس دانشگاه علم و صنعت تاکید کرد: از وضعیت موجود باید بهترین استفاده را برد و در این خصوص آموزش پرسنل در بخش‌های تعمیرات و تجهیزات انجام می‌شود تا سطح بهره‌وری  در کشور بالا برود.

وی یادآور شد: راه آهن کالاهای مختلف را از بندر به سراسر کشور منتقل می‌کند و همین امر سبب شکوفایی اقتصاد و حتی اجرای اقتصاد مقاومتی در کشور می‌شود به همین دلیل باید استفاده بهینه را ببریم.

لزوم همکاری بیشتر صنعت‌ با دانشگاه برای ارتقاء سطح علمی‌ کشور 

محمدعلی‌ برخورداری‌ رئیس دانشگاه علم و صنعت‌ در مراسم امضای تفاهمنامه‌ همکاری در نشست خبری دوره‌های آموزشی مشترک‌ با شرکت راه‌ آهن ایتالیا عصر امروز در دانشگاه علمی و صنعت که برگزار شد، اظهار کرد: برخی از کشورها که توسعه یافته و پیشرفته هستند، دانشگاه وابسته به خود دارند و در ایران دانشگاه مستقلی  ندیده‌ام اما دانشکده‌ای در این راستا تأسیس شده تا نقش تعاملی بین مردم و دستگاه‌های مربوطه‌ را ایفا کند.

 وی بیان کرد: همکاری متقابل‌ مردم و دانشگاه‌ها مورد توجه بوده و همواره بازوی علمی و تخصصی و همچنین فنی کشور را همین دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی بر دوش می‌کشند.

 برخورداری اظهار کرد: در خصوص ارتباط صنعت و دانشگاه‌ مدل 4 گانه‌ای ترسیم شده که 2 پروژه به وسیله دانشگاه‌ و 2 پروژه دیگر نیز با ارتباط با سایر بخش‌ها انجام می‌شود و در همین راستا و در حاشیه نمایشگاه بین‌المللی RW ایران و روسیه قرار است‌ قراردادهایی‌ به امضاء رسیده و در همین راستا پروژه‌هایی در دست بررسی‌ داریم‌ و همچنین دانشگاه علم و صنعت در خصوص تعامل بیشتر جلسات مشترکی‌ را برگزار کرده است.

 وی تأکید کرد: نیروی انسانی یکی از شاخص‌ترین مؤلفه‌های عملکردی است و دانشگاه علم و صنعت آموزش 700 نفر را بر عهده گرفته تا نیازهای کشور را این افراد برطرف کنند.

آموزش‌ دوره‌های تکمیلی برای 700 نفر

در ادامه مراسم فاضل‌ رئیس دانشکده راه‌ آهن دانشگاه علم و صنعت، گفت: برگزاری دوره‌های تخصصی 20 گانه به صورت مشترک بین شرکت RW و دانشگاه علم و صنعت برگزار و در همین راستا یک قرارداد 3 جانبه‌ به امضاء رسیده است.

 وی بیان کرد: دوره‌ها با هدف انتقال تجربیات و دانش فنی برگزار و افرادی که بالای 10 سال سابقه کار داشته برگزیدگان‌ آنها انتخاب و در این دوره تحت آموزش قرار گرفته‌اند.

 فاضل‌ عنوان کرد: عده‌ای از افراد به صورت حضوری‌ و برخی دیگر غیر حضوری‌ در دوره‌ها شرکت‌ داشته که در مجموع تعداد کل شرکت‌کنندگان در دوره‌های آموزشی دانشگاه علم و صنعت به 700 نفر می‌رسد.

نقش بی دلیل راه اهن در شکوفایی اقتصاد کشور

در ادامه مراسم بیرانوند معاون برنامه ریزی و اقتصاد حمل و نقل شرکت راه آهن جمهوری اسلامی ایران گفت: تحولاتی که در سه دهه اخیر در فضای اقتصاد جهانی و مباحث تکنولوژیکی با آن مواجه بودیم از یک سو و نقش محدود راه آهن جمهوری اسلامی ایران در جابجایی بار و مسافر از سوی دیگر، ضرورت بازنگری در راه آهن جمهوری اسلامی ایران را نشان می دهد.

وی ادامه داد: حجم تجارت کالا در سال 1990 تا 2016 از کمتر از 6 تریلیون دلار، امروز به 19 تریلیون دلار رسیده و ایران یکی از شاهراه‌های ارتباطی قطب های اقتصادی دنیا بوده و لذا راه آهن جمهوری اسلامی ایران، برنامه ریزی کرده نقش مهمی در ترانزیت کالا بر عهده گیرد.

 بیرانوند توسعه و تکمیل شبکه راه آهن کشور به ویژه با تمرکز برکریدورهای بین المللی، راه اندازی قطارهای پرسرعت، برقی سازی خطوط، استفاده گسترده از IT و ایجاد تحول ساختاری در صنعت ریلی کشور است، افزود: کشور ایتالیا خوشبختانه تجارب خوبی در این زمینه ها دارد و در حال حاضر مذاکره با شرکت راه آهن ایتالیا و به پشتوانه آن شرکتهای ایتالیایی، به ویژه برای راه آهن پر سرعت در دست انجام است.

انتهای پیام/

اما و اگرهای توسعه خط ر‌یلی کشور

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.