پیشنهاد جیمی کارتر برای گفت‌وگو با رهبر کره‌شمالی

جیمی کارتر 93 ساله مکررا از تمایلش برای دیدار با رهبر کره‌شمالی سخن می‌گوید تا به کاهش تنش‌ها بر سر برنامه‌های موشکی و هسته‌ای پیونگ‌یانگ کمک کرده و صلح دائم در شبه جزیره کره برقرار کند.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان، به نوشته روزنامه گاردین، جیمی کارتر، رئیس‌جمهوری پیشین آمریکا به یکی از چهره‌های آکادمیک کره‌جنوبی گفته است تمایل دارد به پایتخت کره‌شمالی سفر کند خصوصا اگر معنای کارش جلوگیری از وقوع یک جنگ باشد. با این حال ممکن است این مداخله به مذاق دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری آمریکا چندان خوش نیاید.

پارک هان-شیک، پروفسور امور بین‌المللی در دانشگاه جورجیا به روزنامه جونگ‌آنگ دیلی کره‌جنوبی گفت: اگر کارتر بتواند به کره‌شمالی سفر کند، با رهبر کره‌شمالی دیدار کرده و درباره یک معاهده صلح میان ایالات متحده آمریکا و کره‌شمالی و نیز خلع سلاح هسته‌ای کامل کره‌شمالی بحث و رایزنی می‌کند.

به گفته پارک هان-شیک، جیمی کارتر اواخر سپتامبر اعلام آمادگی کرد تا در راستای ایجاد رژیم صلح پایدار در شبه جزیره کره فعالیت کند.

او افزود: کارتر می‌خواهد از تجربه سفرش به کره‌شمالی برای جلوگیری از دومین جنگ کره استفاده کند.

اظهارات اخیر جیمی کارتر درباره کره‌شمالی موجب خشم کاخ سفید شد که ماه پیش از او خواست تا درباره این بحران علنا صحبتی نکند. کاخ سفید نگران است که او موجب تضعیف اقدامات ترامپ شود که از پذیرش هر نوع رویکردی در قبال این رژیم خودداری می‌کند.

گزارش‌ رسانه‌ها حاکی از آن است که یک مقام ارشد وزارت خارجه آمریکا به خانه کارتر رفته بود تا این درخواست ترامپ را مطرح کند.

منبع: ایسنا

انتهای پیام/

اظهارات اخیر جیمی کارتر درباره مذاکره با رهبر کره شمالی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار