رئیس کل دادگستری مازندران:

آمادگی دستگاه قضایی برای حفاظت از منابع طبیعی مازندران

تعرض به اراضی ملی در مازندران به صفر رسید.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ، حجت الاسلام محمدعلی تقوی فرد رئیس کل دادگستری مازندران با بیان اینکه تعرض به اراضی ملی در استان به صفر رسیده است، گفت: دستگاه قضایی برای حراست و حفاظت از منابع طبیعی و انفال مازندران به عنوان امری بسیار مهم، آمادگی کامل دارد.

وی افزود: تعرض به اراضی ملی مازندران طی چند سال اخیر به صفر رسیده که در این راستا از مسئولان منابع طبیعی و مدیران فعلی سیستم اجرایی دولت، همچنین دادستان مرکز مازندران و دادستان‌های سراسر استان که در سخت‌ترین شرایط، وضعیت مطلوب را حفظ نمودند، تقدیر و تشکر می‌کنم.

رئیس شورای پیشگیری از وقوع جرم استان گفت: حفظ و حراست از منابع طبیعی و اموال دولت به عهده خود دولت است که این وضعیت در حال حاضر مطلوب نیست و منابع انسانی مورد نیاز و ابزار و امکانات کافی و مناسب برای حل این مشکل در اختیار متولیان منابع طبیعی استان وجود ندارد.

حجت الاسلام تقوی فرد بر لزوم تهیه نقشه کاداستر برای منابع طبیعی استان تاکید کرد و با اشاره به اینکه اراضی استان، املاک، انفال و یا موقوفات هستند، افزود:دولت باید در خصوص این زمین‌ها و متولیان آن‌ها به طور دقیق تصمیم گیری نماید.

رئیس کل دادگستری استان مازندران به وجود برخی اختلافات بین ادارات اوقاف و منابع طبیعی اشاره کرد و افزود: در این خصوص حکم نیز صادر شده است که این مطلب نشان از سوء برنامه و مدیریت در امر تولیت منابع طبیعی دارد.

حجت الاسلام تقوی فرد گفت: حدود ۱۲ هزار پرونده آماده اجرای حکم در منابع طبیعی استان بلااجرا باقی مانده است و دستگاه قضایی برای اجرای احکام صادره در خصوص منابع طبیعی آمادگی کامل دارد.

وی با اشاره به اینکه مقصرین اصلی در بحث تصرف اراضی ملی و منابع طبیعی، قانونگذار، دولت و سیستم اجرایی هستند و قصوری در این خصوص متوجه مردم نیست، افزود: بیش از ۵۰ درصد از تعرضات به منابع طبیعی در اراضی ساحلی مربوط به دولت است که بهره برداری از این اراضی تخلف محسوب می‌شود.

انتهای پیام/آ

دستگاه قضایی مازندران آماده برای حفاظت از منابع طبیعی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار