برنامه رقابت‌های انتخابی جام جهانی روسیه؛ منطقه آمریکای شمالی و جنوبی

بامداد فردا تکلیف ۶ تیم دیگر راه یافته به رقابت‌های جام جهانی فوتبال مشخص می‌شود.

برنامه رقابت‌های انتخابی جام جهانی روسیه؛ منطقه آمریکای شمالی و جنوبیبه گزارش  خبرنگار دنیای ورزش گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان،رقابت های مقدماتی جام جهانی فوتبال در قاره های آمریکای شمالی و جنوبی بامداد فردا به پایان می رسد تا تکلیف 6 تیم دیگر راه یافته به رقابت های جام جهانی فوتبال و 2 تیم راه یافته به مرحله پلی آف مشخص شود.

هم اکنون از قاره آمریکای شمالی تیم های مکزیک و کاستاریکا حضورشان را در جام جهانی روسیه قطعی کرده اند و 3 تیم آمریکا ، هندوراس و پاناما شانس آن را دارند تا سومین تیم راه یافته به رقابت های جام جهانی روسیه باشند. تیم فوتبال مکزیک با 21 امتیاز صدرنشین این گروه است و پس از آن تیم های کاستاریکا ، آمریکا ، پاناما و هندوراس با 16 ، 12 ، 10 و 10 امتیاز قرار دارند.

تیم فوتبال آمریکا امشب شانس آن را دارد تا در یک بازی خارج از خانه تیم قعر نشین ترینیداد توباگو را شکست دهد و فارغ از نتایج دیگر بازی ها به صورت مستقیم به جام جهانی برسد و سومین تیم راه یافته به رقابت های جام جهانی 2018 از منطقه آمریکای شمالی باشد.

اما بازی های دیگر از حساسیت بیشتری برخوردار است. پاناما و هندوراس هر کدام شانس آن را دارند تا با پیروزی در بازی های خود و شکست آمریکا به صورت مستقیم به جام جهانی فوتبال برسند.با این حال اگر آمریکا در بازی خود به برتری برسد یکی از این دو تیم به مرحله پلی آف می رود تا با نماینده آسیا برای رسیدن به جام جهانی فوتبال رقابت کند.

برنامه بازی های فردا به شرح زیر است :

ترینیداد توباگو - آمریکا

هندوراس - مکزیک

پاناما - کاستاریکا

رقابت اما در آمریکای جنوبی بسیار حساس تر از آمریکای شمالی است و تاکنون تنها یک تیم توانسته از این منطقه به جام جهانی صعود کند و آن هم برزیلی ها بودند. هم اکنون تیم های اروگوئه ، شیلی ، کلمبیا ، پرو و آرژانتین شانس آن را دارند که به صورت مستقیم راهی جام جهانی فوتبال شوند و همین مسئله حساسیت تمام بازی های امشب را چند برابر کرده اند.

تیم ملی فوتبال اروگوئه 28 امتیازی است و بازی ساده ای در مقابل بولیوی دارد. آن ها در صورتی که بتوانند در بازی خود به برتری برسند بدون توجه به نتایج دیگر بازی ها راهی جام جهانی روسیه می شوند.

تیم ملی فوتبال شیلی اما کار مشکلی پیش رو خواهد داشت .آن ها که در چند سال اخیر نتایج خیره کننده ای کسب کرده انددر این مسابقات خوب نبوده اند و امشب اگر نتوانند برزیل را در یک بازی خارج از خانه شکست دهند ممکن است شانس صعود به جام جهانی را از دست بدهند. آن ها هم اکنون با 26 امتیاز همراه با تیم ملی فوتبال کلمبیا در جایگاه سوم قرار دارند.

بازی پرو و کلمبیا شاید حساس ترین بازی امشب باشد. کلمبیا 26 امتیازه است و پس از آن پرو با 25 امتیاز قرار دارد . برنده این بازی می تواند به صورت مستقیم راهی جام جهانی روسیه شود اما در طرف دیگر اگر این بازی به تساوی برسد و آرژانتین بتواند اکوادور را شکست دهد این آرژانتینی ها هستند که می توانند به جام جهانی برسند.

تیم ملی آرژانتین هم باید در یک بازی خارج از خانه به مصاف تیم فوتبال اکوادور برود. یاران مسی در صورتی که به هر نتیجه ای غیر از پیروزی برسند احتمال دارد نتوانند راهی جام جهانی شوند ان ها تنها در صورتی می توانند به صورت مستقیم به جام جهانی بروند که بازی پرو و کلمبیا به نتیجه تساوی برسد در غیر این صورت آن ها شانس آن را دارند که برای رسیدن به جام جهانی با نیوزلند رقابت کنند.

آخرین بازی هم میان تیم های پاراگوئه و ونزوئلاست ، ونزوئلایی ها از دور مسابقات کنار رفته اند و پارگوئه ای ها هم تنها امید ان را دارد که در صورت پیروزی در این بازی راهی مرحله پلی آف شود. پاراگوئه در صورت کسب یک پیروزی خانگی شانس زیادی برای رقابت با نیوزلند برای رسیدن به جام جهانی فوتبال را دارد.

برنامه بازی های فردا به شرح زیر است :

اروگوئه - بولیوی

پاراگوئه - ونزوئلا

پرو - کلمبیا

اکوادور - آرژانتین

برزیل - شیلی

انتهای پیام /

رقابت های مقدماتی جام جهانی روسیه

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار