کاتن خطاب به مقامات مخالف راهبرد ضدایرانی ترامپ: استعفا کنید!

سناتور ضدایرانی کنگره آمریکا از آن دسته از مقامات واشنگتن که مخالف راهبرد جدید رئیس‌جمهور این کشور علیه ایران هستند خواست استعفا کنند.

کاتن خطاب به مقامات مخالف راهبرد ضدایرانی ترامپ: استعفا کنید!به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از واشنگتن اگزمینر، تام کاتن، سناتور جمهوری‌خواه، که از منتقدان سرسخت توافق هسته‌ای با ایران به شمار می‌رود، معتقد است آن دسته از اعضای کابینه دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا، که با راهبرد وی در برابر تهران موافق نیستند، باید از مقام خود کناره‌گیری کنند.

او روز دوشنبه خطاب به اعضای دولت ترامپ گفت، وقتی شما عضو کابینه یا مشاور ارشد کاخ سفید هستید و رئیس جمهور مواضع درستی دارد، باید به وی کمک کنید به اهدافش دست یابد. اگر فکر می‌کنید که رئیس جمهور اشتباه می‌کند، وظیفه دارید با نشان دادن بهترین حقایق و اندیشه‌ها به وی کمک کنید از منظر دیگری به موضوع نگاه کند، و اگر به اندازه کافی احساس قدرت می‌کنید، باید استعفا دهید.

جیمز متیس، وزیر دفاع، و رکس تیلرسون، وزیر خارجه آمریکا، هر دو از منتقدان تغییر رویه این کشور در قبال ایران به شمار می‌روند.

این سناتور ضدایرانی، که به ترامپ توصیه کرده است رویکردش را درباره ایران تغییر دهد، می‌گوید: تیلرسون و متیس اگر نمی‌توانند با این برنامه کنار بیایند، باید خود از کابینه کنار بروند.

 کاتن گفت: آن‌ها رئیس جمهور نیستند بلکه دونالد ترامپ رئیس جمهور است و وظیفه آن‌ها مشاوره دادن به وی است. این وظیفه ترامپ است که تصمیم بگیرد و وظیفه آن‌ها این است که مطمئن شوند برای این تصمیم‌گیری بهترین اندیشه‌ها و حقایق در اختیارش قرار گرفته است. اما در نهایت او تصمیم می‌گیرد و آن‌ها اجرا می‌کنند.

او افزود: این وزرای دفاع و خارجه نیستند که تصمیم می‌گیرند، ما رئیس جمهور را انتخاب کردیم و وی در برابر مردم آمریکا مسئول است.

انتهای پیام/

کاتن از مقامات مخالف راهبرد ترامپ علیه ایران خواست استعفا کنند

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
حسن
۱۱:۴۷ ۱۸ مهر ۱۳۹۶
قیافش شبیه جو جویه تا سناتور
آخرین اخبار