با سرمایه گذاری بخش خصوصی:

نیروگاه 16 مگاواتی برق در کاشان بهره‌برداري شد

مرحله اول نیروگاه تولید پراکنده CHP در كاشان با ظرفیت 16 مگاوات در ساعت به‌عنوان نخستین نیروگاه مقیاس کوچک در استان اصفهان به بهره‌برداری تجاری رسید.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،مدیرعامل اين نيروگاه در گفتگو با خبرنگاران گفت: این نیروگاه به‌عنوان نخستین نیروگاه مقیاس کوچک در استان اصفهان با هزينه ای افزون بر 50 ميليارد تومان در زميني به وسعت80 هزار متر مربع و با زير بناي 8 هزار متر مربع احداث شد.

عباس خاكي، احداث نیروگاه 16 مگاواتی برقرا با هدف تامین انرژی با ضریب حفاظتی بالا، کاهش آلاینده زیست محیطی، بهبود پروفیل ولتاژ و کاهش تلفات شبکه و همچنین ایجاد اشتغال درشهرستان برشمرد.

وی تصریح کرد: راه‌اندازی این واحد به‌صورت chp با سرمایه گذاری بخش خصوصی، می‌تواند برای سایر سرمایه گذاران داخل و خارج استان ایجاد انگیزه کند تا در این زمینه سرمایه گذاری داشته باشند.

به گفته وی، اشتغال‌زایی این نیروگاه برای 23 نفر از افراد تحصیل کرده بومی شهرستان در این واحد نیروگاهی به‌صورت مستقیم و بالغ بر چندین پیمانکار به‌صورت غیرمستقیم ایجاد شده است.

خاكي، تامین برق بخش عمده ای از کارخانجات شهرک صنتعی را با بهره برداری از این نیروگاه تاکیدکرد و گفت: این نیروگاه که سوخت آن با گاز طبیعی است در مواقع خاص به دلیل مستقل بودن از نیروگاه های سراسری قادر است برق منطقه را تامین کند.

وي با اشاره به اينكه فاز دوم اين نيروگاه با ظرفيت 25 مكاوات تا يكسال ديگر به بهره برداري ميرسد گفت:  12 هكتار گلخانه از طريق chp در اين فاز از حرارت نيروگاه و كازخانه كارتن سازي براي شانه هاي تخم مرغ از گرماي اكزوز اين نيروگاه استفاده مي کند.

به گفته وی، منطقه با اخذ قرارداد 5 ساله نسبت به خرید برق از این نیروگاه اقدام کرده است شایان ذکر است: آیین افتتاح این نیروگاه با حضور مدير عامل بانك صنعت و معدن كشور و تني جند از مديران شهرستان برگزارشد.

 

انتهای پیام/م

 

افتتاح نیروگاه 16 مگاواتی برق در کاشان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.