ششمین سالگرد کرسی‌های تلاوت اذان‌گاهی برگزار شد

مراسم ششمین سالگرد کرسی‌های تلاوت اذان‌گاهی همزمان با بیست و ششمین سال تأسیس شورای عالی قرآن برگزار شد.

ششمین سالگرد کرسی های تلاوت اذان گاهی برگزار شدبه گزارش خبرنگار حوزه قرآن و عترت گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ مراسم ششمین سالگرد کرسی‌های تلاوت اذان‌گاهی مقارن با بیست و ششمین سال تأسیس شورای عالی قرآن، با مدیریت شورای عالی قرآن و همکاری رادیو قرآن امروز (دوشنبه ۱۷مهر) در مجتمع امام خمینی (ره) برگزار شد.

این مراسم بعد از اقامه نماز ظهر و عصر آغاز شد. در ابتدا، سید علی سرابی قائم مقام شورای عالی قرآن گفت: این جلسه به مناسبت سالگرد تلاوت اذان‌گاهی و همچنین روز تأسیس شورای عالی قرآن برگزار شده است.

وی ادامه داد: بعد از پیروزی انقلاب اسلامی به برکت نظام جمهوری اسلامی و رهبر معظم انقلاب، رشد چشمگیری در تلاوت، قرائت و قاریان قرآنی شاهد هستیم.

سرابی قائم مقام شورای عالی قرآن عنوان کرد: در تلاش هستیم فرهنگ گوش کردن به تلاوت قرآن در کشور نهادینه شود. در کلام معصومان (ع) آمده است که شنونده قرآن در اجر و پاداش با قاری قرآن مساوی است. البته اهالی قرآن به خاطر علاقه خود به طور طبیعی پای رحل قرآن هستند؛ اما سیره فرهنگ گوش کردن به تلاوت قرآن در سطح جامعه گسترده نیست.

وی افزود: در بسیاری از کشورهای اسلامی مردم و مسلمانان ساعت‌ها پای تلاوت قرآن می‌نشینند و از آن استفاده می کنند. حتی دوستانی که در مسابقات قرآن حضور داشتند، مشاهده کردند که قاریان آنها چندین صفحه قرآن تلاوت می کنند که اگر در ایران چنین اتفاقی بیفتد، مردم ما خسته می شوند. از طرفی استماع قرآن یک نیاز است. همان طور که مقام معظم رهبری در سال‌های اخیر تأکید بسیاری به برگزاری کرسی‌های تلاوت تاکید و درخواست کرده‌اند که اساتید قرائت کنند و مردم گوش کنند.

سرابی قائم مقام شورای عالی قرآن در خصوص برگزاری کرسی‌های تلاوت اظهار داشت: تکلیف را در خود دیده‌ایم و تلاش کرده ایم از رهنمودهای رهبری در حد توان خود استفاده کنیم. دوستان سعی دارند در حد بضاعت شورای عالی قرآن کرسی‌های تلاوت را برگزار کنند. حتی یک کرسی را در استان های مختلف برگزار می‌کنیم و صدا و سیما کرسی‌های تلاوت را پوشش می دهد.

قائم مقام شورای عالی قرآن در خصوص برگزاری کرسی‌های تلاوت استاندارد تصریح کرد: تلاش ما این است که کرسی‌های تلاوت و محافل قرآنی استانداردی را برگزار کنیم. البته پخش کرسی‌های تلاوت از طریق صدا و سیما تاثیر بسیاری بر تبلیغ کار خواهد داشت و می‌تواند در فرهنگ سازی و جریان سازی تاثیر بسزایی داشته باشد.

سرابی قائم مقام شورای عالی قرآن درباره همکاری دستگاه‌های مختلف برای برگزاری کرسی‌های تلاوت عنوان کرد: دستگاه‌های دیگر نیز برای برگزاری کرسی‌های تلاوت ترغیب شده‌اند؛ البته هنوز با نقطه عطف فاصله داریم اما تلاش مادی و معنوی دستگاه های دیگر بسیار زمینه ساز شده است.

وی ادامه داد: شورای عالی قرآن و سازمان صدا و سیما برای پشتیبانی فنی و رسانه‌ای از دستگاه‌ها و مراکزی که بخواهند در کرسی های تلاوت مشارکت کنند، آمادگی دارد.

سرابی قائم مقام شورای عالی قرآن بیان کرد: ما در یک مقطع طلایی ترویج قرآن قرار داریم. حضور رهبر معظم انقلاب به عنوان پرچمدار قرآن و نظام اسلامی منحصر به فرد است. به همین خاطر باید از این فرصت استفاده کنیم و اهداف و منویات مقام معظم رهبری پیش روی ما باشد.

سرابی قائم مقام شورای عالی قرآن خاطرنشان کرد: امروز قرار است در این مراسم به صورت رسمی از اذان استاد عباس امام جمعه رونمایی شود. همچنین این اذان را ضبط کرده ایم و در سازمان صدا و سیما پخش خواهد شد.

در ادامه مراسم احمد ابوالقاسمی مدیر رادیو قرآن در خصوص کرسی‌های تلاوت گفت: تقویت استماع قرآن از اهمیت خاصی برخوردار است. برگزاری کرسی‌های زنده اذان‌گاهی تاثیر بیشتری دارد و درصدد هستیم، اذان نماز صبح را به صورت زنده پخش کنیم اما نیاز به یک مکان برای برگزاری این کرسی تلاوت با حضور مردم هستیم.

در پایان مراسم از عوامل برگزاری کرسی‌های تلاوت حاج عباس امام جمعه، حاج عباس عادلی، حمید کریمی، مهدی خدایی، امیرحسین رضاییان، حسن لطفی، مهدی راستی‌نیا و داوود عسگری تجلیل شد.


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار