نام نویسی ۲۵۸ واحد صنعتی در سامانه بهین یاب آمل

۲۸۵ واحد صنعتی سامانه بهین یاب آمل در طرح رونق تسهیلات و حمایت از تولید تاکنون نام نویسی کردند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ، فروزان رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت آمل با بیان اینکه در اجرای طرح رونق تسهیلات و حمایت از تولید تاکنون در این شهرستان ۲۸۵ واحد در سامانه بهین یاب ثبت‌نام کرد، گفت: از این تعداد واحد‌ها ۱۰۸ واحد صنعتی و ۱۷۷ واحد در بخش کشاورزی است.

وی با اشاره به اینکه تاکنون ۱۱ واحد یعنی هشت واحد بخش صنعت و سه واحد حوزه کشاورزی در مرحله ثبت درخواست قرار گرفتند، افزود: حدود ۵۹ واحد صنعتی و ۱۴۵ واحد کشاورزی یعنی ۲۰۴ واحد در مرحله کمیته بررسی قرار گرفته که در مرحله کارگروه استانی ۱۱ واحد در دستور کار است.

فروزان، مبلغ مصوب استانی در بخش صنعت را ۶۴ هزار و ۶۰۰ میلیون ریال و کشاورزی را چهار هزار و ۲۹۰ میلیون ریال بیان کرد و گفت: تاکنون ۴۲ واحد در مرحله ارجاع به شعبه قرار دارد که از این تعداد ۲۷ واحد بخش صنعت و ۱۵ واحد حوزه کشاورزی است.

رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت آمل با بیان اینکه مجموع مبلغ مصوب استانی در بخش صنعت ۳۶۷ هزار میلیون ریال و کشاورزی ۱۵۷ هزار و ۳۲۰ میلیون ریال تعیین شده است، افزود: تعداد ۱۶ واحد نیز در مرحله تکمیل مدارک است که از این تعداد شش واحد بخش صنعت و ۱۰ واحد بخش کشاورزی قرار دارد.

وی گفت: در اجرای این طرح مجموع مبلغ مصوب استانی در بخش صنعت ۳۶۷ هزار و ۲۰۰ میلیون ریال و بخش کشاورزی ۵۸ هزار و ۲۷۰ میلیون ریال است که مجموعا به مبلغ ۷۰ هزار و ۲۷۰ میلیون ریال می‌شود.

فروزان با اشاره به سهم‌بری ایجاد اشتغال در بخش صنعت را در سال جاری از سوی استان هزار و ۸۰۰ نفر عنوان کرد و افزود: تاکنون هزار و ۱۳۳ نفر در آمل در بخش‌های مختلف مشغول بکار شدند.

رئیس اداره صنعت و معدن آمل با بیان اینکه اکنون هزار نفر درخواست اشتغال در بخش صنعت شناسایی و در سامانه به ثبت رسیدند، گفت: تا پایان مهر امسال این میزان سهمیه در شهرستان جذب کار می‌شوند که براساس پیش‌بینی تا پایان سال به بیش از سه هزار نفر برسد.

ولی الله چلابی رئیس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی آمل با اشاره به جذب اعتبارات تبصره ۱۶ از عملکرد ضعیف این شهرستان در ایجاد اشتغال‌زایی است، گفت: آمل در جذب تسهیلات اشتغال زایی فقط توانست ۱۰ درصد تخصیص داشته باشد و این شهرستان که در سال گذشته رتبه نخست را در استان به خود اختصاص داده بود و حتی افزایش تخصیص داشته امسال نسبت به بسیاری از شهرستان‌ها عقب مانده است.

وی افزود: آمل در ثبت سامانه ایجاد اشتغال رتبه دوم استانی کسب کرده که این نشان از عملکرد ضعیف دستگاه‌های اجرایی نسبت به اجرای تبصره ۱۶ است.

چلابی با اشاره به اینکه در اجرای طرح کارورزی با توجه به تاکیدات دولت کارفرمایان باید توجه بیشتری داشته باشند، گفت: اجرای این طرح شش ساله است که امسال در دستور کار قرار گرفت.

رئیس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی آمل افزود: برای پیشبرد این طرح نیاز به مساعدت و تعامل بیشتر دستگاه‌های صنعت و معدن، تامین اجتماعی و واحد‌های تولیدی است.

وی از نام نویسی ۸۵۸ کارورز در این شهرستان خبر داد و گفت: حدود ۱۷۷ نفر فارغ التحصیل تایید شدند؛ همچنین از ۷۳ واحد تولیدی ۱۷ واحد در آمل کارت معرفی دریافت کردند.

انتهای پیام/آ

اطلاعات ۲۸۵ واحد صنعتی درسامانه بهین یاب آمل

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.