در نشست سفیران مصطفی(ص) با دانشجویان جهان اسلام مطرح شد؛

کسب رتبه ششم ایران در بخش نانو در سال ۲۰۱۶/ پارک ­های فناوری یک شهرک علمی هستند

مدیر کل ارتباطات و امور بین ­الملل پارک فناوری پردیس از رتبه ششم ایران در بخش نانو در سال ۲۰۱۶ خبر داد.

کسب رتبه ششم ایران در حوزه فناوری سال 2016/ پارک ­های فناوری یک شهرک علمی هستندبه گزارش حوزه آموزش و پرورش گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛  نشست هم اندیشی سفیران مصطفی(ص) با دانشجویان جهان اسلام با حضور بیش از 90 نفر از دانشجویان جهان اسلام در محل پارک فناوری پردیس برگزار شد؛ این نشست با حضور دانشجویانی از جمله عراق، افغانستان، سوریه، لبنان، نیجریه، پاکستان، بنگلادش، هند، استرالیا، اتیوپی، غنا و صربستان در محل پارک فناوری پردیس برگزار شد.

در ابتدای این نشست مهدی صفاری نیا؛ دبیر شورای سیاستگذاری جایزه مصطفی(ص) و رئیس پارک فناوری پردیس ضمن خوش­ آمدگویی به دانشجویان جهان ­اسلام گفت: پارک ­های فناوری به نوعی یک شهرک علمی هستند که موسسات تحقیقاتی و فناوری در آن­ها فعالیت می­ کنند. این نوع پارک­ ها در بسیاری از کشورها وجود دارد.

رئیس پارک فناوری در ادامه بیان کرد: حدود 15 سال از عمر پارک فناوری پردیس می ­گذرد که بیش از 200 شرکت فناور در این مجموعه وجود داشته و فعالیت­ های علمی و فناوری انجام می­ دهند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به یکی از پروژه­ های در حال برگزاری پارک فناوری پردیس اشاره کرد و گفت: امروز شما دانشجویان جهان ­اسلام با بخش دیگری از فعالیت ­های این پارک تحت عنوان جایزه مصطفی(ص) آشنا خواهید شد. در این جایزه فعالیت ­های متعددی در سطح­ های دانش ­آموزی، دانشجویی و دانشمندان جهان ­اسلام صورت گرفته است.

فعالیت بیش از سه­ هزار شرکت دانش ­بنیان در ایران

در ادامه امین ­رضا خالقیان؛ مدیر کل ارتباطات و امور بین ­الملل پارک فناوری پردیس گفت: پارک فناوری پردیس مجموعه ­ای است که شما دانشجویان جهان ­اسلام می ­توانید در آینده به آن به عنوان گزینه­ ای برای موقعیت شغلی خود فکر کنید.

حسین احمدی؛ معاون بین الملل مرکز همکاری ­های فناوری و نوآوری ریاست جمهوری گفت: در ایران در حوزه علم و فناوری مجموعه ­های متفاوتی فعالیت می­ کنند. بیش از سه­ هزار شرکت دانش ­بنیان در ایران در حال فعالیت هستند و کمک­ هایی به این شرکت ­ها در خصوص ورود به بازار داخلی و بین المللی می ­شود.

وی ادامه داد: ما بیشترین مقالات را در حوزه فناوری منتشر کرده و رتبه ایران در بخش نانو در سال 2016 به مقام ششم رسیده است.

 ارتقا سطح امنیت چشم ­انداز جایزه مصطفی(ص) است

سیدعلی عمرانی؛ رئیس کارگروه اجرایی جایزه مصطفی(ص) به نقش جوایز علمی دنیا در توسعه علم و فناوری پرداخت و گفت: ایجاد شبکه همکاری از مهم ترین برنامه ­های جوایز علمی دنیاست و جایزه فقط به افرادی اعطا می ­شود که اثر برجسته ­ای را انجام داده ­اند.

رئیس کار گروه اجرایی جایزه مصطفی(ص) ادامه داد: چشم ­انداز جایزه مصطفی(ص) ارتقا سطح امنیت، صلح، رفاه و سلامت جامعه بشری است و ماموریت این جایزه توسعه علم و فناوری در کشورهای عضو سازمان همکاری ­های اسلامی است.

وی بیان کرد: جایزه مصطفی(ص) این افتخار را دارد که از افراد مختلف در جهان­ اسلام در شورای سیاست­گذاری خود بهره­ مند شده است.

عمرانی گفت: هفت نفر داور در سطح بین ­المللی به داوری آثار برگزیده جایزه مصطفی(ص) می­ پردازند که در نتیجه به عموم معرفی می ­شود که باید آثار برتر در زندگی بشر تاثیرگذار باشد.

وی در پایان خاطرنشان کرد: تامین منابع مالی جایزه مصطفی(ص) از طریق وقف علم و فناوری انجام می شود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار