مدیر جهاد کشاورزی فریدن

آغاز برداشت انگور از تاکستان های فریدن

برداشت انگور در سطح 90 هکتار از تاکستان های شهرستان فریدن در غرب استان اصفهان آغاز شد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،رامین رستمی مدیر جهاد کشاورزی فریدن  افزود: پیش بینی می شود در سال جاری بیش از 410 تن انگور با متوسط عملکرد 4.5 تن در هکتار برداشت شود.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان فریدن تاکید کرد: ویژگی محصول انگور در فریدن استفاده ازسطح مجاز کودهای شیمیایی است و به لحاظ شرایط اقلیمی منطقه، انگور سالم و ارگانیک در این شهرستان تولید می شود.

رستمی هم چنین از برداشت سیب زمینی از سطح 3 هزار و پانصد هکتار از مزارع شهرستان فریدن خبر داد و گفت: برداشت سیب زمینی از اواسط شهریور ماه آغاز و تا اواخر مهر ادامه خواهد داشت.

وی افزود: ارقام کشت شده شامل آگریا ،آریندا،بورن، سانته، ساتینا، سانتانا، جیلی، میلوا، بامبا و ساوالان بوده و متوسط عملکرد 25 تن در هکتار است.

رستمی ادامه داد: پیش بینی می شود 88 هزار تن محصول سیب زمینی از مزارع شهرستان برداشت شود.

مدیر جهاد کشاورزی فریدن از کشت جو در سطح 12 هکتار از مزارع شهرستان خبر داد و گفت: ارقام کشت شده آبی شامل بهمن و cb8410 و ارقام دیم شامل توده محلی و آبیدر است.

رستمی با بیان این که از این سطح 700 هکتار به جو آبی و 500 هکتار به جو دیم اختصاص دارد، افزود: پیش بینی می شود 3 هزار و 200 تن محصول جو از مزارع فریدن برداشت شود.

 

انتهای پیام/م

 

برداشت انگور از تاکستان های فریدن آغاز شد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.