ان‌پی‌آر: میزان خشونت با اسلحه در آمریکا حتی از فقیرترین کشور‌های آفریقایی بیشتر است

رادیو ملی آمریکا نوشت میزان خشونت با اسلحه در این کشور حتی از بسیاری کشور‌های خیلی فقیری آفریقایی بیشتر است.

ان‌پی‌آر: میزان خشونت با اسلحه در آمریکا حتی از فقیرترین کشور‌های آفریقایی بیشتر استبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه اینترنتی رادیو ملی آمریکا (ان‌پی‌آر) نوشت داده‌های جدید نشان می‌دهد میزان خشونت با اسلحه در این کشور حتی از فقیرترین کشور‌های آفریقایی بسیار بیشتر است.

این پایگاه اینترنتی نوشت: قتل عام آخر هفته گذشته در لاس وگاس جدیدترین تذکر درباره خشونت‌های پایدار با اسلحه در آمریکا است. مجموعه داده‌های آماری جدید درباره میزان خشونت با اسلحه نشان می‌دهد میزان مرگ ناشی از این خشونت‌ها در آمریکا بسیار بیشتر از دیگر کشور‌ها است.

در رتبه‌بندی کشور‌ها بر مبنای شاخص‌هایی مثل موفقیت‌های اجتماعی-اقتصادی، به عنوان مثال میزان درآمد هر فرد و سطح میانگین تحصیلات- آمریکا پس از لوکزامبورگ، دانمارک، نروژ، هلند، ایسلند، آندورا، کانادا و فنلاند، در رتبه نهم قرار می‌گیرد.

میزان خشونت با اسلحه در این کشور‌ها بسیار پایین است، اما آمریکا در رتبه سی و یکم بیشترین میزان خشونت با اسلحه قرار دارد. در سال ۲۰۱۶ در آمریکا در ازای هر صد هزار نفر، نزدیک به چهار نفر بر اثر خشونت با اسلحه کشته شدند. این میزان ۸ برابر میزان مرگ و میز ناشی از این نوع خشونت در کانادا و ۲۷ برابر دانمارک است.

آمار خشونت‌ها با اسلحه در آمریکا ماه گذشته منتشر شد. همانند سال‌های گذشته این داده‌ها تصویر نسبتا خوبی از دنیا ترسیم می‌کند؛ زیرا میزان مرگ ناشی از خشونت با اسلحه در بسیاری از کشور‌های بسیار فقیر از جمله بنگلادش و لائوس بسیار اندک است -در این کشور‌ها میزان مرگ و میز ناشی از خشونت با اسلحه در ازای هر صدهزار نفر حتی از یک نفر نیز کمتر است.

کشور‌های ثروتمند آسیایی مثل سنگاپور و ژاپن کمترین میزان خشونت با اسلحه را دارند، شرایط انگلیس و آلمان نیز در این زمینه خوب است.

رادیو ملی آمریکا در انتها نوشت: با اطمینان می‌توان گفت تعداد اندکی کشور وجود دارد که در مقایسه با آمریکا با مشکل بزرگ‌تر خشونت با اسلحه مواجه اند. میزان خشونت با اسلحه در آمریکا حتی از همه کشور‌ها در صحرای آفریقا که بسیاری از آن‌ها کشور‌های بسیار فقیری هستند، بسیار بیشتر است.

انتهای پیام/

گزارش ان‌پی‌آر درباره میزان روزافزون خشونت با اسلحه در آمریکا 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار