امید مطرح کرد؛

اختصاص بودجه ۲۰۰ میلیارد تومانی برای تقویت زیر ساخت‌های دانشگاه علمی کاربردی

رئیس دانشگاه علمی کاربردی از اختصاص بودجه ۲۰۰ میلیارد تومانی برای تقویت زیر ساخت‌های این دانشگاه خبر داد.

اختصاص بودجه ۲۰۰ میلیارد تومانی برای تقویت زیر ساخت‌های دانشگاه علمی کاربردیبه گزارش  خبرنگار حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ محمد حسین امید رئیس دانشگاه علمی کاربردی در بیست و پنجمین سالگرد دانشگاه علمی کاربردی که امروز در سالن اجلاس برگزار شد، اظهار کرد: بنیان گذاران این دانشگاه اهداف بلندی پیش بینی کرده‌اند و در همین راستا اساسنامه جامع و کاملی را به تصویب رساندند و به غیر از من هفت شخص دیگر سکاندار این دانشگاه بوده و این موفقیت‌هایی که امروز به دست آمده مرهون زحمات آنها هستم.

وی بیان کرد: دانشگاه جامع علمی کاربردی دارای 850 مرکز در 31 استان کشور است؛ هم اکنون در بیش از 800 رشته تخصصی دانشجو  تربیت می‌کند، بر اساس برنامه ششم توسعه دولت مکلف است تا 30 درصد از دانشجویان را به آموزش‌های مهارتی سپرده و طبق برنامه ما نیازمند یک میلیون و 200 هزار دانشجوی مهارتی هستیم ولی متاسفانه در حال حاضر همه دانشجوهای علمی کاربردی، فنی حرفه‌ای و موسسات غیر دولتی کمتر از 300 هزار نفر است.

امید عنوان کرد: در ابتدای برنامه ششم توسعه باید بیش از 800 هزار دانشجوی مهارتی داشته باشیم که از ظرفیت کامل آن در راستای رفع نیازهای کشور بهره مند شویم؛ همچنین دانشگاه علمی کاربردی به عنوان یک مرکز مهارت محور می‌تواند همه نیازهای بازار کشور و ظرفیت‌ها را تامین کند.

رئیس دانشگاه علمی کاربردی تاکید کرد: همه مراکز علمی کاربردی به صورت خود گردان و سهمیه پرداز بوده و من امیدوارم دولت و نمایندگان مجلس به ما کمک کنند تا نیاز مراکز  بر تربیت دانشجوی مهارت محور برطرف شود.

امید اظهار کرد: باید فرهنگ سازی انجام شود تا گرایش دانش آموزان به این دانشگاه افزایش پیدا کند زیرا امسال کمتر از 150 هزار نفر دانشجو جذب این مراکز آموزشی شده‌اند و هنوز متاسفانه اشتیاق دانش آموزان به دوره‌های گرفتن مدرک آسان تر بیشتر است.

تالیف یک هزار و ۶۰۰ برنامه در دانشگاه علمی کاربردی

رئیس دانشگاه علمی کاربردی با بیان اینکه 300 پروانه تک درس پودمانی داریم که همه مورد نیاز صنعت و صنوف مختلف است، افزود: یک هزار و 600 برنامه آموزشی برای دانشگاه علمی کاربردی تعریف کرده‌ایم که امروزه برنامه درسی در حال اجراست و همگی بر اساس نیاز روز بازار بوده و مراکز در همین راستا دانشجو مهارتی تربیت می‌کند.

امید ادامه داد: این ظرفیت برای خدمت به نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران است و من از همه مسئولان می‌خواهم که به این دانشگاه کمک کرده تا از همه ظرفیتش در راستای تربیت دانشجوی مهارتی استفاده کند.

رئیس دانشگاه علمی کاربردی ادامه داد: برنامه راهبردی دانشگاه فعالیت محور بوده و هدفش ماموریت گرایی تحول در آموزش مهارتی، ارتقای کیفیت و به روز رسانی محتوای درس‌هاست و طبق برنامه ریزی صورت گرفته قرار است مراکز رشد و شرکت‌های دانش بنیان در کنار مراکز علمی کاربردی راه اندازی شوند.

وی متذکر شد: برای اولین بار در بودجه سال 96 اعتباری برای تقویت زیر ساخت‌های مراکز علمی کاربردی به میزان 200 میلیارد تومان در نظر گرفته شده است.

امید اظهار کرد: در راستای مدیریت بخشی به مراکز علمی کاربردی و با همکاری شورای گسترش و اصلاح اساسنامه به زودی همه مراکز دارای یک اساسنامه می‌شوند. 

رئیس دانشگاه علمی کاربردی یادآور شد: در بسیاری از کشورهای اروپایی و به خصوص آلمان بیش از 70 درصد دانشجویان مهارتی بوده که متاسفانه در حال حاضر تعداد دانشجویان مهارتی ما 15 درصد و در پایان برنامه قرار است به 30 درصد برسد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار