سردار رحیمی خبر داد

راهنمایی و رانندگی تهران دوچرخه سوار می شود/علت افزایش کالای قاچاق مشتری زیاد است

فرمانده انتظامی تهران بزرگ گفت: طرح پلیس دوچرخه سوار در صورتی که مجوز‌های لازم اخذ شود در شش ماهه دوم سال اجرایی می‌شود.

عملیاتی شدن 13 هزار تماس مردم با پلیس 110 به صورت روزانهبه گزارش خبرنگار حوزه حوادث و انتظامی گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ سردار حسین رحیمی فرمانده انتظامی تهران بزرگ در حاشیه صبحگاه مشترک نیروی انتظامی تهران بزرگ در جمع خبرنگاران گفت: روزانه بیش از ۳۵ هزار تماس در شهر تهران از سوی شهروندان با پلیس ۱۱۰ انجام می شود که حدود ۱۳ هزار مورد این تماس‌ها عملیاتی می‌شود و یگان‌های متعدد پلیس برای رسیدگی به درخواست‌های مردمی در صحنه‌های مختلف حاضر خواهند شد.

وی افزود: میانگین مدت زمان حضور پلیس در صحنه بعد از تماس با پلیس ۱۱۰ حدود ۷ دقیقه است و گا‌هی در بعضی از موارد حضور پلیس به ۲۰ دقیقه بعد از تماس هم رسیده که البته به دنبال تقویت نیرو‌های پلیس هستیم.

فرمانده انتظامی تهران بزرگ عنوان کرد: یکی از گلایه‌های مردم نسبت به کیفیت رسیدگی‌ها است که در همین خصوص برای بهبود کیفیت رسیدگی اقداماتی در دستور کار پلیس تهران قرار گرفته است.

وی با بیان اینکه یکی از پیشنهادات ما به فرماندهی انتظامی ناجا در خصوص پلیس دوچرخه سوار است و در صورتی که مجوز‌های لازم اخذ شود این طرح در شش ماهه دوم سال اجرایی می‌شود، ادامه داد: در ابتدا سعی بر آن داریم که پلیس دوچرخه سوار را در مجموعه پلیس راهنمایی و رانندگی اجرایی کنیم که این امر کمک به ترافیک هم می‌کند.

سردار رحیمی ادامه داد: با توجه به اینکه هوای شهر وضعیت مطلوبی ندارد باید اقداماتی در بخش تردد خودرو‌های فرسوده ایجاد شود و یا تعداد خودرو‌های برقی و هیبریدی را افزایش دهیم.

سردار رحیمی در پاسخ به سوال خبرنگار باشگاه خبرنگاران مبنی بر رشد قاچاق کالا و علت این افزایش گفت: در سالی که از سوی مقام معظم رهبری سال تولید و اشتغال نامگذاری شده با توجه به رهنمود‌های رهبری و حمایت از تولید داخل یکی از اساسی‌ترین و جدی‌ترین اولویت پلیس در این راستا مبارزه با کالای قاچاق است.

فرمانده انتظامی تهران بزرگ ادامه داد: در ۶ ماهه نخست سال جاری بیش از ۵۰ درصد قاچاق کالا داشتیم. امروز هم بخش زیادی از کشفیات را خواهیم داشت که طی روز‌های گذشته کار‌های اطلاعاتی آن انجام شده است.

وی با بیان اینکه پلیس در مبادی ورودی و معبر‌های رسمی برنامه دارد، گفت: پلیس در گمرک و در نقاط مخفی از نقطه صفر تا عمق شهر‌های بزرگ استقرار خواهد داشت و روز به روز هم افزایش می‌یابد.

وی افزود: برای بهبود وضعیت قاچاق کالا و مبارزه با این قاچاقچیان باید سایر دستگاه ها به کمک پلیس بیایند.

سردار رحیمی بیان کرد: علت افزایش قاچاق کالا در کشور مشتری‌های زیاد آن است.

انتهای پیام/

 زمان راه اندازی پلیس دوچرخه سوار

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار