تلاش ها برای تقویت امنیت در مرزهای مشترک مصر با سرزمین های اشغالی

سخنگوی ارتش مصر از تلاش های بین المللی مقامات نظامی این کشور برای تامین امنیت و صلح در مناطق هم مرز با فلسطین اشغالی خبر داد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری شین هوا؛ سخنگوی ارتش مصر از تلاش های بین المللی مقامات نظامی این کشور برای تامین امنیت و صلح در مناطق هم مرز با فلسطین اشغالی خبر داد.

تامر الرفاعی گفت: محمد حجازی رئیس ستاد ارتش مصر در دیدار با رابرت استفان بیکروفت رئیس ناظران و نیروهای چند ملیتی درباره همکاری و رایزنی درباره تقویت امور امنیتی در مناطق مرزی صحرای سینا بحث و تبادل نظر کرد."

بر اساس این گزارش، ماموریت هیأت ناظران و نیروهای چند ملیتی که معمولا تحت ریاست یکی از دیپلمات های کهنه کار آمریکایی انجام می شود، نظارت بر اجرای مفاد امنیتی معاهده صلح مصر و رژیم صهیونیستی و همچنین تلاش برای جلوگیری از بروز هرگونه تخلف و نقض مفاد این قرار داد بین المللی توصیف می شود.

در چارچوب کمک های نظامی آمریکا به اسرائیل و مصر از زمان انعقاد این توافق تاکنون، واشنگتن سالانه 3 میلیارد دلار به اسرائیل ،متحد شماره یک خود در منطقه و 1 میلیارد و 300 میلیون دلار به مصر پرداخت می کند.

گزارش ها از قاهره حاکی است، از زمان ریاست جمهوری عبدالفتاح السیسی رئیس جمهور مصر تاکنون مناسبات این کشور با آمریکا و اسرائیل تقویت شده است.

مقامات قاهره همچنین تلاش های زیادی برای ازسرگیری روند مذاکرات صلح اسرائیل و فلسطینی ها و همچنین میانجی گری بین گروههای فلسطینی رقیب و دستیابی به وحدت ملی انجام داده اند.

درپی سرنگونی محمد مرسی رئیس جمهور سابق مصر در ژوئیه 2013، موج حملات و اقدامات تروریستی عناصر و گروههای وابسته به داعش در استان سینای شمالی مصر در مرزهای مشترک با اسرائیل و نوار غزه فلسطین تاکنون سبب کشته و مجروح شدن صدها نفر از نیروهای پلیس مصر شده است.

مصر و رژیم صهیونیستی با حمایت آمریکا در سال 1979 معاهده صلح امضا کردند.

انتهای پیام/

 تقویت و تامین امنیت و صلح در مناطق هم مرز مصر با سرزمین های اشغالی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار