در جلسه شورای شهر تبریز عنوان شد؛

فرمانداری تقویت کننده نهاد مدنی شورا باشد نه مانع تراش وسنگ انداز

عضو شورای شهر تبریز گفت: فرمانداری باید تقویت کننده نهاد مدنی شورا باشد نه اینکه در روند امور این نهاد مانع تراشی و سنگ اندازی کند.

فرمانداری تقویت کننده نهاد مدنی شورا باشد نه مانع تراش وسنگ اندازبه گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز؛هفتمین جلسه علنی شورای پنجم شهر تبریز امروز با حضور مدیر کل میراث فرهنگی، هنری وگردشگری آذربایجان شرقی و با دستور جلسه مربوط به تصمیم گیری در خصوص تصویب لایحه مرتبط با لحاظ و اعمال تخفیف در عوارض محلی و تخلفات ساختمانی، بررسی و تبیین اقدامات انجام شده در خصوص تبریز ۲۰۱۸ و تصمیم گیری در خصوص چگونگی تعیین اعضای کمیسیون ها و برسی نکنه نظرهای اعضای این شورا تا ظهر امروز در صحن علنی این شورا برگزار شد.

فریدون بابایی اقدم از اعضای شورای شهر تبریز در این جلسه اظهار داشت: فرمانداری باید تقویت کننده نهاد مدنی شورا باشد نه اینکه در روند امور این نهاد مانع تراشی و سنگ اندازی کند.

وی با اشاره به اقدام تعجب برانگیز فرماندار تبریز در خصوص تذکر به شورا تنها دو روز بعد از انتخاب شهردار گفت: از فرمانداری تذکر داده اند که با تمرکز بر بحث روستاهای الحاقی باعث به وجود آمدن مشکلات در آن مناطق می‌شوید و این مسئله معنی‌دار است و جای تعجب دارد تذکر از طرف کسی است که خودش نامزد شهرداری بوده است.

این عضو شورای شهر خاطر نشان کرد: نظارت بر چگونگی هزینه‌کرد شهرداری در بازار تاریخی تبریز به معنی دخالت در اجرا نیست و از ریاست شورا خواهش می‌کنم شأن شورا را حفظ کند، چون ما کارمند فرمانداری نیستیم و نماینده مردم هستیم و شورا جایگاهی برای خود دارد.

نیکو خصلت از دیگر اعضای شورای پنجم با بیان اینکه باید از ظرفیت نمایندگان برای تحصیل ردیف های بودجه ۲۰۱۸ استفاده شود، گفت: باید برای سرمایه گذاری در بازار هزینه های مناسبی در نظر گرفته شود.

اشرف نیا دیگر عضو این شورا با بیان اینکه منتخبین مردم برای مردم هستند، گفت: در این خصوص، باید متوجه باشیم که وظیفه اعضای شورا، نظارت و مدیریت امور است.

مسعودی ریحان دیگر عضو این شورا نیز با بیان اینکه پل موجود بین شورا و سایر نهادهای دولتی باید مستحکم باشد، ابراز داشت: با همکاری و هم اندیشی هم می توانیم گام های مؤثر در برطرف سازی مشکلات برداریم.

شهرام دبیری؛ دیگر عضو این شورا نیز با بیان اینکه نباید انتظار داشته باشیم که دولت بودجه قابل توجهی برای تبریز ۲۰۱۸ اختصاص دهد، اظهار داشت: باید با نوشتن تقویم برای تبریز ۲۰۱۸، برنامه های هدف گیری شده در این خصوص مشخص و تبیین شود.

بهشتی؛ دیگر عضو این شورا نیز با بیان اینکه مجاز بودن دستگاه ها برای تخصیص ۱۰ درصد از بودجه خود برای ۲۰۱۸ فقط یک شعار است، اظهار داشت: در این زمینه، انتظار تخصیص از این ردیف منبع مالی، انتظاری نابجاست و بهتر است متوجه باشیم که بعضی از عناوین را ما خودمان برای خودمان ساخته ایم و در مورد اینکه تبریز پاک ترین شهر ایران است، باید دید وسیع تری داشته باشیم و در این خصوص، باید کار کنیم.

انتهای پیام/خ

نباید انتظار تخصیص بودجه دولتی قابل توجه برای تبریز ۲۰۱۸ داشت

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار