همزمان با روز جهانی کودک:

همایش کودکان حسینی در مجتمع کانون پرورش فکری زاهدان برگزار شد

همایش کودکان حسینی امروز همزمان با روز جهانی کودک در مجتمع کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان سیستان و بلوچستان در زاهدان برگزار شد.

همایش کودکان حسینی در مجتمع کانون پرورش فکری زاهدان برگزار شدبه گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان، معصومه هادی مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان سیستان و بلوچستان در این همایش گفت: شادی، مهربانی و سلامت بخشی از حقوق کودکان است که تعدادی از آنان به دلیل خودخواهی بزرگترها از این حقوق محروم اند.

معصومه هادی با اشاره به خودخواهی انسان های بزرگ گفت: همه‌ ما می‌ دانیم شادی، مهربانی، خواندن، نوشتن، سلامت و بازی بخشی از حقوق کودکان است اما برخی بزرگترها به دلیل خودخواهی ‌هایی که دارند کودکان را از این حقوق اساسی محروم کرده‌ اند.

وی افزود: همه‌ کودکان از لحظه‌ ای که به دنیا می‌ آیند الگوی رشد مشخصی دارند و در عین حال، نمادهای متفاوتی از فرهنگ‌ ها و خانواده ‌های گوناگون هستند که الگوهای رفتاری جامعه را می‌ آموزند.

وی ادامه داد: هرگاه این الگوها صادقانه ارائه شود نتیجه‌ آن کودکانی صادق و امانتدار است.

وی نقش مربیان و مسئولان را به دلیل ارتباط با کودکان بسیار حساس ذکر کرد و گفت: وظیفه‌ سنگینی برای ارائه‌ آموزش ‌های هوشمندانه و علمی به کودکان برعهده‌ همه‌ ماست.

 اجرای نمایش این حسین کیست؟ حضرت زینب(س)، افتتاح سامانه‌ ایده‌ کودک، انجام آزمایش‌های علمی، رونمایی از عروسک‌ های سنتی سیستان و بلوچستان و اهدای کتاب به مهمانان بخش ‌های دیگر این ویژه برنامه بوده است.

هم اینک 26 مرکز ثابت و سه مرکز سیار کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در سیستان و بلوچستان فعالیت‌ های متنوع فرهنگی، هنری، ادبی، دینی و علمی را به افزون بر 30 هزار عضو این نهاد ارائه می دهند.


انتهای پیام/ع

همایش کودکان حسینی در زاهدان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار