ایجاد واحد تخصصی آموزش درمان سالک در دهلران

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی ایلام با اشاره به اینکه این استان به عنوان قطب آموزش سالک انتخاب شده است، گفت: در این راستا واحد تخصصی آموزش درمان سالک در دهلران ایجاد خواهد شد.

ایجاد واحد تخصصی آموزش درمان سالک در دهلران

 به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ایلام؛ دکتر راضی ناصری فر اعلام کرد: علاوه بر این در تلاش هستیم مرکز تحقیقات سالک در استان راه اندازی شود که مقدمات آن انجام شده است.
وی افزود: با راه اندازی مرکز آموزش درمان سالک، برنامه های آموزشی توسط وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی تدوین شده و با انجام اقدامات علمی و عملی این آموزش ها خصوصا در زمینه آزمایشگاهی در قطب ایلام به مناطق مختلف کشور ارائه شود.
ناصری اضافه کرد: در ارزیابی های انجام شده توسط تیمی از وزارت بهداشت و دانشگاه تهران از روند کار ابراز رضایت شد و ادامه فعالیت ها مطابق برنامه ریزی انجام شده در حال انجام است.
معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی ایلام گفت: با اقدامات انجام شده بخصوص در زمینه بهسازی محیط در شهرهای مهران، دهلران و ایلام روند ابتلا به بیماری سالک در استان کاهشی است.
دکتر ناصری فر افزود: سال های قبل بویژه سال 93 با اوج ابتلا به سالک مواجه بودیم اما با انجام اقداماتی از جمله ساماندهی نخاله های ساختمانی و جلوگیری از نگهداری حیوانات در حاشیه شهر میزان ابتلا در سال های بعد کاهش یافت.
وی اظهار کرد: سال 93 بیش از یک هزار و 561 مورد ابتلا به سالک ثبت شد که در سال های 94 و 95 به ترتیب به یک هزار و 302 مورد و یک هزار و 69 مورد کاهش یافت.
وی تاکید کرد: روند بیماری سالک در این استان در حال حاضر عادی است و موارد بیش از حد انتظار در خصوص ابتلا به سالک دیده نمی شود.
معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی ایلام با بیان اینکه زمان گزش توسط پشه ناقل بیماری در ماه های اردیبهشت و خرداد است، گفت: در حال حاضر زمان گزش با تردد زوار اربعین تداخل ندارد و از این بابت مشکلی نداریم.
ناصری فر افزود: برای سال های آینده خطر همزمانی زمان گزش پشه با ورود حجم عظیمی از زائران اربعین به استان و بخصوص مهران وجود دارد و باید تدابیر لازم در این خصوص از اکنون باید اندیشیده شود.
ناصری فر گفت: از زمان گزش پشه در اردیبهشت و خرداد تا زمان ظهور علایم چندماهی طول می کشد و علایم بیماری در مهر و آبان خود را نشان می دهد.

انتهای پیام/اس

واحد تخصصی آموزش درمان سالک در دهلران ایجاد می شود

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.