معاون فرهنگی سازمان بسیج سازندگی عنوان کرد؛

اجرای 134 هزار طرح اقتصاد مقاومتی در کشور

معاون فرهنگی سازمان بسیج سازندگی از اجرای 134 هزار طرح اقتصاد مقاومتی در کشور خبر داد.

 اجرای 134 هزار طرح اقتصاد مقاومتی در کشوربه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج ،فرشاد عالی معاون فرهنگی سازمان بسیج سازندگی صبح امروز در نشست هم‌اندیشی با تعدادی از مسوولان فرهنگی و اصحاب رسانه استان کردستان، از فعالیت 6 هزار و 500 گروه جهادی در سطح کشور خبر داد و گفت: این گروه‌های جهادی در عرصه‌های مختلف و به صورت مستمر در طول سال در راستای محرومیت‌زدایی در سطح کشور فعالیت می‌کنند.

وی همچنین به اجرای 134 هزار طرح اقتصاد مقاومتی در کشور اشاره کرد و افزود: شاید در بین این طرح‌ها برخی‌ طرح‌ها موفق نباشد اما طرح‌هایی داریم که در سطح بسیار بالایی توانسته در دو بحث درآمدزایی و اشتغال‌زایی موفق عمل کند.

معاون فرهنگی سازمان بسیج سازندگی بابیان اینکه تاکنون 400 قطب تولیدی در کشور شناسایی شده ،گفت:ما ظرفیت‌های شغلی بسیار زیادی در سطح کشور داریم که متاسفانه تعداد شغل‌هایی که شناخته شده بسیار کم است و مردم تنها تعدادی انگشت‌شمار از این شغل‌ها را می‌شناسد.

عالی گفت: سالی 120 میلیون تن محصولات کشاورزی داریم ولی 40 میلیون تن آن ضایعات است که باید از این ظرفیت‌ها استفاده کرد.

وی بیان کرد: ترکیه 30 درصد از درآمد ناخالص ملی خود را از طریق درخت بلوط بدست می‌آورد در حالی که 17 میلیون نهال بلوط در کشور ما وجود دارد ولی از این ظرفیت استفاده نمی‌کنیم.

معاون فرهنگی سازمان بسیج سازندگی به نقش رسانه در گفتمان‌سازی اشاره کرد و گفت: رسانه‌های ما تا چه میزان در این زمینه توانسته‌اند به رسالت خود عمل کنند.

عالی گفت:ظرفیت‌های شغلی در هر جامعه‌ای باید از طریق رسانه‌ها به مردم معرفی شود که باید در این راستا هم‌افزایی‌های لازم بین بسیج سازندگی و رسانه‌ها اتفاق بیفتد.

انتهای پیام/م

فعالیت 6500 گروه جهادی در کشور

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.