مدیر جهاد کشاورزی شهرستان بروجرد:

فروش سیب بروجرد در بازارهای بین‌المللی

مدیر جهاد کشاورزی بروجرد گفت: سیب بروجرد به لحاظ دارا بودن شاخصه‌های کیفیتی بالا توان رقابت در بازار‌های بین‌المللی و صادرات را دارد که مقدمات صادرات به کشور‌های هندوستان، پاکستان، افغانستان، عراق و روسیه در دست انجام است.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از لرستان؛  رضا امینی، مدیر جهاد کشاورزی شهرستان بروجرد با رد انتشار برخی شایعات مبنی بر خرید سیب بروجرد به قیمت هر کیلو ۵۰ تومان اظهار داشت: در حال حاضر سیب قرمز درجه‌ یک به قیمت بین ۱۵۰۰ تا ۲۰۰۰ تومان، سیب زرد تا ۲۵۰۰ تومان و سیب درجه‌دو بین ۳۰۰ تا ۵۰۰ تومان از باغداران خریداری می‌شود و سیب درجه سه هم به سرکه سیب و لواشک و فرآورده‌های خانگی تبدیل می‌شود.

وی با اشاره به افزایش ۵۰ درصدی تولید سیب پاییزه امسال در شهرستان بروجرد افزود: سال گذشته به دلیل خسارت‌های پیش‌آمده تولید سیب به حداکثر ۱۶ هزار تن رسید و امسال با افزایش ۵۰ درصدی تولید باغات سیب پیش‌بینی می‌شود میزان محصول امسال به ۳۰ هزار تن برسد که در حال حاضر ۶۰ درصد سیب تولیدی باغات این شهرستان برداشت‌شده است.

مدیر جهاد کشاورزی بروجرد با تائید این موضوع که قیمت سیب خریداری‌شده از باغداران این شهرستان پایین است، عنوان کرد: قیمت تمام‌شده سیب برای باغداران بین ۱۰۰۰ تا ۱۲۰۰ تومان است.

وی ظرفیت سردخانه‌های بروجرد برای نگهداری سیب را تقریباً ۹ هزار تن اعلام و بیان کرد: به میزان دو تا سه هزار تن از ظرفیت سردخانه‌های خرم‌آباد، همدان و نهادند نیز استفاده می‌شود، اما برای ذخیره محصولات باغی در این شهرستان نیاز به ۲۵ هزار تن ظرفیت سردخانه‌ای است که مجوز ۲۰ هزار تن سردخانه صادرشده، اما به دلیل مشکلات تسهیلات بانکی تاکنون اجرایی نشده است.

امینی با اشاره به فعالیت یک واحد فرآوری سیب در شهرستان بروجرد خاطرنشان کرد: به‌رغم آمادگی دولت برای تأمین تسهیلات، استقبالی برای احداث واحد‌های فرآوری به دلیل عدم توانایی تأمین وثیقه‌های بانکی وجود ندارد.

وی با اشاره به پیگیری‌های انجام‌شده در زمینهٔ خرید تضمینی سیب درجه سه این شهرستان گفت: قرار شده با استان‌های نقاط مختلف کشور مکاتبه شود تا سیب موردنیاز ایام عید خود را از این شهرستان تأمین کنند و علاوه بر این زمینه صادرات سیب بروجرد که نمونه‌های آن ازلحاظ کیفیت و سلامت مورد تائید نهاد‌های مرتبط قرارگرفته به کشور‌های هندوستان، پاکستان، افغانستان، عراق و روسیه فراهم شود.

مدیر جهاد کشاورزی بروجرد تأکید کرد: سیب بروجرد به لحاظ دارا بودن شاخصه‌های کیفیتی بالا توان رقابت در بازار‌های بین‌المللی و صادرات را دارد که مقدمات این کار امسال در دست انجام است.

انتهای پیام/د

سیب بروجرد برای صادرات راهی بازار‌های بین‌المللی می‌شود

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.