باشگاه خبرنگاران جوان گزارش می دهد:

پول گرفتن بابت سهام عدالت قانونی نیست/توزیع پول بین مردم چالش بیکاری را تشدید می کند

مسوولان بر خلاف قانون، حق مالکیت صد درصدی سهام عدالت را مشروط به پرداخت 500 هزار تومانی مشمولان معرفی کردند.

پول گرفتن بابت سهام عدالت قانونی نیست/توزیع پول بین مردم چالش بیکاری را تشدید می کندبه گزارش خبرنگار اقتصاد و انرژی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان؛این روزها اما و اگرهای سود سهام عدالت بین مردم عادی دست به دست می چرخد ،اگرچه مشمولان از اواخر شهریور ماه امسال در پی وعده مسولان ذیربط ،منتظر دریافت اولین سود سهام خود بودند اما ناگاه به علت بدقولی دست اندرکاران امر به درهای بسته برخوردند .

نقطه اوج ناامیدی مردم از قانون نوشته دولت از اینجا آغاز شد که پوری حسینی رییس سازمان خصوصی سازی آب پاکی را به دست مشمولان سهام عدالت ریخته و اعلام کرد:اگر صاحبان سهام عدالت مابقی سهم خود تا یک میلیون تومان را نپردازند ،تنها به اندازه همان میزان کنونی سهام خود،سود دریافت کرده و باقی سهام نیز پس از اتمام مهلت مقرر (پایان مهرماه) به مالکیت دولت خواهد رسید.

از اینرو تصمیم جدید مسولان امر در این حیطه دستخوش نظرات کارشناسان دلواپسی شد که توزیع غیرهدفمند سرمایه در کشور را موجب تشدید چالش بیکاری و سد راه توسعه اقتصادی دانسته و بر هدایت این سرمایه به چرخه سبد صنایع سهام مردم مصرند تا از این طریق امکانات رفاهی و خرج صحیح درآمد از سود سهام عدالت موجب آرامش اقتصادی قشر متوسط و ضعیف جامعه گردد.
درهمین راستا به گفتگو با صاحب نظران عرصه اقتصادی کشور پرداخته ایم که به شرح ذیل است.

مالکیت دولت در سهام عدالت و دریافت پول از مردم خلاف قانون است

ناصر موسوی لارگانی نایب رییس اول کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار اقتصاد و انرژی،در این باره می گوید:دولت قبل به خاطر اینکه مردم به ویژه طبقه متوسط به پایین جامعه از بیت المال سهمی داشته باشند ،به هر فردی از اعضای خانواده که مشمول دریافت سهام عدالت بود،حواله یا برگ سهام یک میلیون تومانی ارائه کرد.

وی ادامه داد:از همان روز اول هم مقرر شده بود که سهام مشمولان سهام عدالت سبدی از مجموعه کارخانجات و صنایع بزرگ و... باشد بطوریکه محل سهم افراد مشخص نبود.

این عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی با تاکید براینکه قرار نبوده سودی از این محل به صورت نقدی به مردم پرداخت شود،افزود:در هیچ یک از اساسنامه های نوشته شده برای شرکت های سهام عدالت و در هیچ صحبت شفاهی بحثی درخصوص پرداخت سود به مشمولان و یا پرداخت بدهی دولت ذکر نشده است.

موسوی لارگانی تصریح کرد:همچنین در هیچ جای دیگری قید نشده که اگر صنایع گنجانده شده در سبد سهام عدالت ظرف مدتی بدهی دولت را نپردازند ،خود سهام دار باید نیمی از این پول را پرداخته و مالک کل آن سهام شود و اگر این امکان در مردم نبود،دولت مالک شود.

نایب رییس اول کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی بیان کرد:مردم در این موقعیت رکود اقتصادی چگونه 500 هزار تومان را پرداخت کنندتا دولت سهام را ضبط نکند؟در حالیکه مشمولان سهام عدالت افراد متوسط و ضعیف جامعه هستند و این طرح برای کمک به آینده آنها راه اندازی شده است.

موسوی لارگانی در پایان گفت:معتقدم این تصمیم مسولان ذیربط فشار مضاعف دولت بر مردم بوده و درست نیست.بنابراین باید طبق وعده دولت قبلی به مرور زمان طلب دولت از سهام عدالت پرداخت و در نهایت مردم مالک اصلی آن شوند.

جلوگیری از فروپاشی 3 هزار میلیاردی سود سهام عدالت به شکل نقدی

حسن حسینی شاهرودی عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی نیز در گفتگو با خبرنگاراقتصاد و انرژی،در این باره می گوید:بخشی از هزینه مالکیت سهام عدالت از محل سود 10 سالِ گذشته متعلق به مردم پرداخت شده و بخش باقی مانده هم باید ازطریق خود سهام داران تسویه شود تا مالکیت صد درصدی سهام عدالت در اختیار مشمولان قرار بگیرید ازاینرو افراد باید مبلغی را به صندوق معرفی شده بپردازند.

وی ادامه داد:همچنین دولت و سازمان خصوصی سازی اعلام کرده اند که سود این ایام را به سهامداران پرداخت خواهند کرد،اما این تصمیم مسوولان ،با مخالفت عده ای از نمایندگان اقتصادی مجلس شورای اسلامی روبرو شده ،چرا که این افراد معتقدند رقم مورد نظر برای پرداخت سود به مردم، بسیار اندک بوده و در سبد خانوار تاثیر بسزایی ندارد.

نماینده مردم شاهرود و میامی در مجلس شورای اسلامی با اشاره به تشابه پرداخت سود سهام عدالت به موضوع یارانه ها که در یک وعده معین مبلغی به میزان 40 تا 50 هزار تومان بین مردم توزیع می شود،افزود:اگرچه سود سهام اثر وضعی مطلوبی در درآمد و سبد خانوار ندارد اما در مجموع عدد بزرگ و قابل توجهی یعنی نزدیک به 3 هزار میلیارد تومان است که در جهت تولید و توسعه سرمایه گذاری اثر بخش خواهد بود.

این عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی اضافه کرد:مجموع سود سهام عدالت در آینده نقش چشمگیری در تولید ملی داشته و از تورم جلوگیری خواهد کرد.

حسینی شاهرودی با تاکیدبر مخالفت برخی از اعضای کمیسیون اقتصادی مجلس با این نوع از توزیع و پول پاشی در جامعه گفت:به جای پرداخت نقدی سود ،با هدایت کل آن به سمت تولید در سهام صنایع گنجانده شده در سبد سهام عدالت ،سهام داران در آینده نه چندان دور شاهد آثار مثبت آن خواهند بود.

مردم توان پرداخت حق مالکیت سهام عدالت را ندارند

بیژن عبدی پژوهشگر اقتصاد اسلامی در گفتگو با خبرنگار اقتصاد و انرژی،ما با بیان اینکه مطابق اصل 44 قانون اساسی در واگذاری صنایع بزرگ اولویت با مردم است،اظهار کرد:طبق بند سوم اصل فوق، بخشی از واگذاری ها بر عهده سازمان خصوصی سازی است که مراحل مختلفی از جمله واگذاری به مردم،واگذاری از طریق بورس،مزایده و مذاکره را در بردارد و بخش دیگر این مهم نیز باید از سوی سازمان صنایع انجام گیرد.

وی ادامه داد:وقتی در اجرای این اصل با عدم توانایی خرید مردم و مالکیت آنها روبرو شدند ،هلدینگ هایی تشکیل و سهام شرکت های مختلف را در آن جای داده و نمونه آن را به شکل برگ سهام به مردم ارائه کردند.

این پژوهشگر اقتصادی بیان کرد:ازآنجایی که مردم امکان حضور مثمری در هیات مدیره ،مدیریت و تامین منابع مالی سبد سهام عدالت نداشتند ،خود دولت به نیابت از آنها هیات مدیره هایی مشخص کرد.

عبدی اضافه کرد:بعد از شفاف شدن حساب(سود و زیان) شرکت های سهام عدالت،افزایش سودآوری و تامین نقدینگی ؛تصمیم گرفتند به جای خرید سهام از جانب مردم ،چون صنایع سود ده بودند به مدت 10 سال هزینه این سود بابت خرید سهام عدالت پرداخت و ازآن به بعد منتقل شود.

وی با اشاره به غیر مستقیم بودن این سهام ها ،افزود:با گذشت از اجرای تصمیم فوق ،روز به روز ماهیت موضوع تغییر کردو اکنون هم مشخص نیست دولت به استناد کدام ماده قانونی مالکیت تمام سهام را مشروط به پرداخت پولی کرده که بسیار زیادی از مشمولان امکان پرداخت آن را نخواهند داشت.چراکه این طرح مختص قشر متوسط و ضعیف جامعه تدارک دیده شده بود.

این استاد دانشگاه با بیان اینکه مصوبه های دولت مبانی مشخصی نداشته و یا محرمانه اند،تصریح کرد:این دولت ،دولت محرمانه هاست .قوانین ،قراردادهای خارجی و...هیچ دولتی به اندازه این دولت درقالب ابهامات نبوده است.خدا می داند که با این اقدامات بعدها چه تکالیفی بر گردن مردم تحمیل خواهد شد.

عبدی تشریح کرد:به هنگام واگذاری صنایع،قیمت کارشناسی شده آن n\1 قیمت واقعی برآورد می شود ،ضمن اینکه خریدار سهام آن صنعت هم پول نقد به میزان کافی ندارد،بطوریکه برای مثال اگر قرار باشد 20 درصد پول یک واحد صنعتی را بپردازد از بانک آن راقرض می گیرد و این یعنی رانت در رانت.بنابراین وقتی برای افراد خاص این شرایط وجود دارد چرا امکان ایجاد آن برای مردم وجود نداشته باشد؟؟

بازگشت سهام عدالت به دولت خلاف اصل ۴۴ قانون اساسی است

محمد رضا پورابراهیمی، رییس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی در گفت و گو با رادیو در خصوص پرداخت نقدی سود سهام عدالت گفت: درخواست ما از دولت این است که به جای پرداخت سود سهام عدالت اصل سهام عدالت به مردم واگذار شود.

وی با بیان اینکه واگذاری اصل سهام عدالت هم به نفع دولت است و هم به نفع مردم گفت: چراکه دولت امسال تصمیم دارد 4 هزار میلیارد ریال به 50 میلیون نفر به بپردازد که اگر میانگین آن را محاسبه کنیم چیزی در حدود ماهانه سه هزار تومان به ازای هر نفر می شود که این مقدار محدود نمی تواند آنچنان قدرت خرید خانوارها را افزایش دهد اما جمع این مقدار بسیار زیاد است که می توان با آن پروژه های مختلفی را در کشور انجام داد و آن را به 4 برابر مقدار فعلی رساند.

رییس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه این کار باعث افزایش سهام شرکتهای مشمول سهام عدالت می شود گفت: این اقدام باعث افزایش دارایی مردم می شود و افزایش مقدار دارایی عملا بیش از مقداری خواهد بود که مردم به صورت نقدی دریافت می کنند.

پور ابراهیمی با بیان اینکه در هیچ کجای دنیا منابع مالی را خرد نمی کنند گفت: خرد کردن منابع مالی خلاف قاعده عقلی و عرفی است و این یک قاعده بدیهی اقتصادی است که اصل بر تجمیع منابع اقتصادی و خرد نکردن آن است.

وی با بیان اینکه در این رابطه به رییس جمهور نامه نوشتیم گفت: اگر در این رابطه از مردم نیز نظر سنجی شود مردم نیز موافقند که درآمدشان باشد تا مقدار آن بیشتر شود.

رییس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه از این رفتار دولت تعجب می کنم که ابراز می کنند اگر مردم ما به التفاوت را پرداخت نکنند سهام به دولت بازگشت می کند گفت: بازگشت سهام عدالت به دولت خلاف اصل 44 قانون اساسی است.

انتهای پیام/

گزارش از پریسا مهریان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱۶۰
در انتظار بررسی: ۰
United States of America
ناشناس
۲۳:۱۰ ۳۰ مهر ۱۳۹۶
هیچ جای دنیا از سهامدار جهت پرداخت سود سهامش پول نمیگیرند.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۵۷ ۲۲ مهر ۱۳۹۶
بجای پول دادن الکی به مردم فکر آینده مملکت باشید بخاطر خدا راه ها بهداشت روستا ها بیکاری را بررسي کنید
-
ناشناس
۱۲:۰۰ ۲۲ مهر ۱۳۹۶
چه وقت واریز میشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۲۷ ۲۲ مهر ۱۳۹۶
متاسفم واقعا
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۰۲ ۱۹ مهر ۱۳۹۶
خدا کمک کنه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۱۱ ۱۸ مهر ۱۳۹۶
نتیجه رای های خودمونه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۵۱ ۱۷ مهر ۱۳۹۶
من دیگه به سهام عدالت فکرنمیکنم الانم بورسه یارانه است
Iran (Islamic Republic of)
محسن
۱۴:۰۶ ۱۷ مهر ۱۳۹۶
انگار الان کار فراونه .بابا ۶ساله مدرک گرفتیم اما یکجا هم بهمون امید ندادن
-
ناشناس
۱۳:۲۰ ۱۷ مهر ۱۳۹۶
این چه جور سرمایه گذاری هست که بعد از ده سال هنوز سودش نتونسته ارزش سهام رو پر کنه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۴۶ ۱۷ مهر ۱۳۹۶
بازم نمیخوان بدن سهام عدالت ای بابا
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۶:۳۱ ۱۷ مهر ۱۳۹۶
به جان خودم نظرات مردمی را خواندم کلی حال کردم ما که نداریم پونصد هزار تومن نقد بدیم و سهام نسیه بگیریم.دمتون گرم .
Germany
ناشناس
۰۶:۲۸ ۱۷ مهر ۱۳۹۶
به جان خودم نظرات مردمی را خواندم کلی حال کردم ما که نداریم پونصد هزار تومن نقد بدیم و سهام نسیه بگیریم.دمتون گرم .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۶:۲۵ ۱۷ مهر ۱۳۹۶
مسئولان از مردم نفری 500 هزار تومان میخواد؟؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۶:۲۵ ۱۷ مهر ۱۳۹۶
مسئولان از مردم نفری 500 هزار تومان میخواد؟؟
Iran (Islamic Republic of)
محمدرضا
۰۵:۴۵ ۱۷ مهر ۱۳۹۶
قرار بود مسئولان مابقی پولی که می خواهد را از سود سهام بردارد و کل سهام را پس از ده سال به مردم واگذر نماید اصلا بحثی از نصف نصف نبود اگر این مبلغ حدود 10سال در بانک بود با حساب 15درصد سود سالانه بالای یک میلیون و دویست هزارتومان شده بود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۲:۵۹ ۱۷ مهر ۱۳۹۶
چرا عمل نمیکنید چرا سود سهام عدالت رو به مردم بدبخت نمیدهید
Iran (Islamic Republic of)
حسین
۰۰:۵۴ ۱۷ مهر ۱۳۹۶
ما قشر بیکار و ضعیف اگر پول داشتیم پنصدهزارتومن بدیم جای سهامی که میگفتید برای مردم برای مردم بدیم خرج خانواده خودمون میکنیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۲۰ ۱۷ مهر ۱۳۹۶
ما قشر بیکار و ضعیف اگر پول داشتیم پنصدهزارتومن بدیم جای سهامی که میگفتید برای مردم برای مردم بدیم خرج خانواده خودمون میکنیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۱۸ ۱۷ مهر ۱۳۹۶
ما قشر بیکار و ضعیف اگر پول داشتیم پنصدهزارتومن بدیم جای سهامی که میگفتید برای مردم برای مردم بدیم خرج خانواده خودمون میکنیم
Iran (Islamic Republic of)
ایرانی
۰۰:۱۳ ۱۷ مهر ۱۳۹۶
والله دارم پشیمون میشم
Iran (Islamic Republic of)
ahmad
۰۰:۰۶ ۱۷ مهر ۱۳۹۶
ببخشید یه سوال
سهامی که نمیشه خرید و فروش کرد نه سود بهش تعلق میگیره که پرداخت بشه و سالانه هم باید پولی در ازای اجاره سهام و.... بدیم به چه دردی میخوره؟؟چ سود دهی رو به صاحب سهام داره اینکه همش ضرره
واقعا متاسفم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۵۵ ۱۶ مهر ۱۳۹۶
ببخشید یه سوال
سهامی که نمیشه خرید و فروش کرد نه سود بهش تعلق میگیره که پرداخت بشه و سالانه هم باید پولی در ازای اجاره سهام و.... بدیم به چه دردی میخوره؟؟چ سود دهی رو به صاحب سهام داره اینکه همش ضرره
واقعا متاسفم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۵۲ ۱۶ مهر ۱۳۹۶
نه چک زدیم نه چونه سهام عدالت امدبه خونه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۴۱ ۱۶ مهر ۱۳۹۶
نه چک زدیم نه چونه سهام عدالت امدبه خونه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۴۰ ۱۶ مهر ۱۳۹۶
من سهام عدالت میخوام من سهام میخوام من میخوام
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۲۹ ۱۶ مهر ۱۳۹۶
این پولی ک واسه مردم گذاشتن واسه سهام عدالت اگه تا امروزاونهایی ک اسم نوشتن سودشون میدا ن فکرکنم بایدیه ده میلیونی واسه همه ادمها درمی امدتقریبا وبایدبگم مناسفیم واقعا ک اینطورشد!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۲۴ ۱۶ مهر ۱۳۹۶
یه کارگر ساده روزمزد که به نون شب محتاج هست از کجا بیاره باقی سهم رو بخره سهامی که معلوم نیست گرفتن سودش به عمر طرف قد میده یا اصلا ارزشی داره یا نه ؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۲۴ ۱۶ مهر ۱۳۹۶
یه کارگر ساده روزمزد که به نون شب محتاج هست از کجا بیاره باقی سهم رو بخره سهامی که معلوم نیست گرفتن سودش به عمر طرف قد میده یا اصلا ارزشی داره یا نه ؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۲۴ ۱۶ مهر ۱۳۹۶
یه کارگر ساده روزمزد که به نون شب محتاج هست از کجا بیاره باقی سهم رو بخره سهامی که معلوم نیست گرفتن سودش به عمر طرف قد میده یا اصلا ارزشی داره یا نه ؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۰۴ ۱۶ مهر ۱۳۹۶
من دیگه سهام عدالت نمیخوام
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۰۳ ۱۶ مهر ۱۳۹۶
من دیگه سهام عدالت نمیخوام
Iran (Islamic Republic of)
ایرانی
۲۲:۵۸ ۱۶ مهر ۱۳۹۶
کو سهام عدالت ؟؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۱۲ ۱۶ مهر ۱۳۹۶
من امیدم به این سود سهام عدالت بود اما همش الکی بود چه دل بسته بودم به این
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۳۹ ۱۶ مهر ۱۳۹۶
مشخصه که دیگه سهام عدالت نمیدن چرا دیگه آخه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۳۹ ۱۶ مهر ۱۳۹۶
مشخصه که دیگه سهام عدالت نمیدن چرا دیگه آخه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۳۴ ۱۶ مهر ۱۳۹۶
سهام عدالت الکی = سهام عدالت الکی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۳۴ ۱۶ مهر ۱۳۹۶
سهام عدالت الکی = سهام عدالت الکی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۰۹ ۱۶ مهر ۱۳۹۶
با سلام
الان که موقع پرداخت است هر موقعه یه حرف میزنند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۵۸ ۱۶ مهر ۱۳۹۶
واقعا تاسف
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۵۴ ۱۶ مهر ۱۳۹۶
با سلام
الان که موقع پرداخت است هر موقعه یه حرف میزنند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۱۳ ۱۶ مهر ۱۳۹۶
چرا سود سهام عدالت رو واریز نمیکنند آخه چرا
Iran (Islamic Republic of)
مختار
۱۹:۵۷ ۱۶ مهر ۱۳۹۶
سهام عدالت ۱۰ سال پیش قانونش اجرا شد به مردم هر ده سال مبلغی رو بدن.
این حق ماست.


اللهم عجل الولیک فرج
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۲۴ ۱۶ مهر ۱۳۹۶
500تومان بده من یه جانبازان هستم نه حقوق نه کار دارم
Netherlands
ناشناس
۱۹:۱۰ ۱۶ مهر ۱۳۹۶
خدایا من الا باید چیکارکنم من با چه امیدی برای سهام عدالت نقشه ای کشیدم چی شد
Netherlands
ناشناس
۱۹:۱۰ ۱۶ مهر ۱۳۹۶
خدایا من الا باید چیکارکنم من با چه امیدی برای سهام عدالت نقشه ای کشیدم چی شد
Netherlands
ناشناس
۱۹:۱۰ ۱۶ مهر ۱۳۹۶
خدایا من الا باید چیکارکنم من با چه امیدی برای سهام عدالت نقشه ای کشیدم چی شد
Netherlands
ناشناس
۱۹:۱۰ ۱۶ مهر ۱۳۹۶
خدایا من الا باید چیکارکنم من با چه امیدی برای سهام عدالت نقشه ای کشیدم چی شد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۳۹ ۱۶ مهر ۱۳۹۶
من که امیدی ندارم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۲۵ ۱۶ مهر ۱۳۹۶
این بالا نشینان چ میدانند در محله های فقیر نشین چ میگذرد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۱۹ ۱۶ مهر ۱۳۹۶
سهام باید پرداخت شود فشار را از روی مردم بردارید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۰۶ ۱۶ مهر ۱۳۹۶
سهام باید پرداخت شود فشار را از روی مردم بردارید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۰۱ ۱۶ مهر ۱۳۹۶
من چی میتونم بگم خیلی برام دردناکه خیلی خیلی با چه امیدی من سهام عدالت میخواستم
Iran (Islamic Republic of)
سجاد
۱۷:۳۲ ۱۶ مهر ۱۳۹۶
دوستان مگه سهام برای عدالت نبود ..مگه سهم مردم نیست ..چجوریه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۲۴ ۱۶ مهر ۱۳۹۶
40 تا 50 هزار تومن در سبد خانواده بسیار جزئی و ناچیزه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۲۴ ۱۶ مهر ۱۳۹۶
متاسفم
متاسفم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۱۶ ۱۶ مهر ۱۳۹۶
خواهش میکنم سهام عدالت رو واریز کنید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۱۶ ۱۶ مهر ۱۳۹۶
خواهش میکنم سهام عدالت رو واریز کنید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۱۶ ۱۶ مهر ۱۳۹۶
خواهش میکنم سهام عدالت رو واریز کنید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۱۴ ۱۶ مهر ۱۳۹۶
من وخانواده ام در بد ترین شرایط هستیم خیلی فقیر حتی نون شبمون رو نداریم بخوریم محتاج یه میوه سر سفره مون هستیم اما با وعده هایی که گفتند سهام عدالت رو میدند خوشحال شدم به خانواده ام گفتم اگر بریزند دیگه دیگه خوشحال میشیم اما اونم واریز نکردن .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۴۲ ۱۶ مهر ۱۳۹۶
دلم واسه ات میسوزه .خداخودش کمک کنه
Iran (Islamic Republic of)
علی
۱۷:۱۴ ۱۶ مهر ۱۳۹۶
من وخانواده ام در بد ترین شرایط هستیم خیلی فقیر حتی نون شبمون رو نداریم بخوریم محتاج یه میوه سر سفره مون هستیم اما با وعده هایی که گفتند سهام عدالت رو میدند خوشحال شدم به خانواده ام گفتم اگر بریزند دیگه دیگه خوشحال میشیم اما اونم واریز نکردن .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۱۳ ۱۶ مهر ۱۳۹۶
تورم 49 درصدی و دلار فلان بیصار، 40 هزار تومان !
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۱۷:۰۰ ۱۶ مهر ۱۳۹۶
من مخالف پرداخت سود سهام عدالت هستم این پول اندک ولی در سطح وسیعی که قراره پراخت بشه موجب تورم ميشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۴۳ ۱۶ مهر ۱۳۹۶
یعنی تو مخالف پرداخت سهام عدالت هستی؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۵۷ ۱۶ مهر ۱۳۹۶
سهام عدالت برای همه است لطفا خواهشمندم سهام عدالت رو واریز کنید به خدا خیلی احتیاج داریم حتی 35 تومن
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۱۷:۰۰ ۱۶ مهر ۱۳۹۶
من مخالف پرداخت سود سهام عدالت هستم این پول اندک ولی در سطح وسیعی که قراره پراخت بشه موجب تورم ميشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۰۷ ۱۶ مهر ۱۳۹۶
نفری پانصد هزار تومان برامون پس انداز کردن .40هزار تومان میخوان بدنمون ..
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۱۷:۰۰ ۱۶ مهر ۱۳۹۶
من مخالف پرداخت سود سهام عدالت هستم این پول اندک ولی در سطح وسیعی که قراره پراخت بشه موجب تورم ميشه
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۱۷:۰۰ ۱۶ مهر ۱۳۹۶
من مخالف پرداخت سود سهام عدالت هستم این پول اندک ولی در سطح وسیعی که قراره پراخت بشه موجب تورم ميشه
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۱۷:۰۰ ۱۶ مهر ۱۳۹۶
من مخالف پرداخت سود سهام عدالت هستم این پول اندک ولی در سطح وسیعی که قراره پراخت بشه موجب تورم ميشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۴۳ ۱۶ مهر ۱۳۹۶
یعنی چی ؟؟!!
Iran (Islamic Republic of)
هادی
۱۶:۵۸ ۱۶ مهر ۱۳۹۶
شمارا به خداقسم. این پول را صرف مدارس مخروبه کنید
-
محمد
۱۶:۲۸ ۱۶ مهر ۱۳۹۶
عجب سودی سه هزار تومان در ماه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۱۱ ۱۶ مهر ۱۳۹۶
عجب سودی سه هزار تومان در ماه
Iran (Islamic Republic of)
معصومی
۱۶:۰۱ ۱۶ مهر ۱۳۹۶
وعده پرداخت 450 هزارتومان !!!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۰۰ ۱۶ مهر ۱۳۹۶
آن ها که نه میتوانند بقیه 500000 تومان را بپدازند و نه حتی توانائی بازکردن حساب برای بقیه افراد خانواده را ندارند باید چکار کنند؟.......
Iran (Islamic Republic of)
سیاوش
۱۵:۲۵ ۱۶ مهر ۱۳۹۶
خدایا خودت کمک کن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۱۲ ۱۶ مهر ۱۳۹۶
من خیلی احتیاج به این پول دارم خواهش میکنم واریز کنید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۴۴ ۱۶ مهر ۱۳۹۶
بروبا یارانت یه خونه ویلایی بخر
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۰۱ ۱۶ مهر ۱۳۹۶
مردم گناه دارند کیفیت اجناس زیرصفره قیمتهابالا موقعی که یک پرایدکه بیشتر شبیه حلبه قیمتش شده 26750هزارتومان
Germany
ناشناس
۱۴:۵۳ ۱۶ مهر ۱۳۹۶
سهام عدالت نه-سهام الکی-شما که نمی تونید عمل کنید چرا حرف وعده میدهید
Iran (Islamic Republic of)
بنده
۱۴:۵۱ ۱۶ مهر ۱۳۹۶
كي مياد 500 بده 150 بگيره ؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۴۹ ۱۶ مهر ۱۳۹۶
كي مياد 500 بده 150 بگيره ؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۴۱ ۱۶ مهر ۱۳۹۶
به فکر قشر فقیر هم بکنید الان فقیرا احتیاج به این پول دارند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۱۲ ۱۶ مهر ۱۳۹۶
دوتا موضوع
1. سهامی که نتونسته باشه هر سال فقط 10 درصد سود داشته باشه به چه دردی میخوره ، علاوه بر این سهامی که تو طول این مدت هر سال 5 درصد سود داشته چطور یهو امسال میخواد 15 درصد یعنی 150 تومن سود بده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۰۳ ۱۶ مهر ۱۳۹۶
چرا باید جنس خارجی درحالیکه مشابه داخلیش هست وارد بشه؟؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۰۱ ۱۶ مهر ۱۳۹۶
چرا باید جنس خارجی درحالیکه مشابه داخلیش هست وارد بشه؟؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۳۴ ۱۶ مهر ۱۳۹۶
منم با صحبت تو دوست عزیز موافقم
Iran (Islamic Republic of)
شهروند
۱۳:۴۳ ۱۶ مهر ۱۳۹۶
باید بررسی بشه دقیقا
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۳۶ ۱۶ مهر ۱۳۹۶
ده ساله به کسی سودی از بابت سهام عدالت پرداخت نشده موقع ثبت نام هم نفری دو هزار تومن پرداخت کردیم . . یه روز میگن پرداخت میکنیم یه روز میگن نشد . حال با اینکه کسی قدرت پرداخت 500 هزارتومن رو نداره (‌یه خانواده 4 نفره دو میلیون میشه ) .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۱۹ ۱۶ مهر ۱۳۹۶
با سلام و خسته نباشيد خدمت دوستان و سايت خوب yjc ،به هر فردی از اعضای خانواده که مشمول دریافت سهام عدالت بود،حواله یا برگ سهام یک میلیون تومانی ارائه کرد.) ب.يا علي التماس دعا
-
ناشناس
۱۳:۱۷ ۱۶ مهر ۱۳۹۶
مشکل ما قوانین من در آوردی است
هرکی هرچی دوست داره تغییر میده این که نشد

چرا کسی به مجلس ایرادنمی گیرد؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۰۹ ۱۶ مهر ۱۳۹۶
مردم بیچاره باید پس بدن تمام این بدبختی ها رو
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۰۷ ۱۶ مهر ۱۳۹۶
بهتره بگیم سهام الکی نه سهام عدالت..................
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۰۵ ۱۶ مهر ۱۳۹۶
بهتره بگیم سهام الکی نه سهام عدالت..................
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۰۰ ۱۶ مهر ۱۳۹۶
هر دم از این باغ بری می رسد سود سهام عدالت پر کشید .........
Germany
حسین
۱۲:۴۷ ۱۶ مهر ۱۳۹۶
یه طوری میگین تشدید بیکاری میکنه انکار میخوان 6 میلیون پول بدن 60 هزارتومن میخواین پول بدین
Germany
ناشناس
۱۲:۴۴ ۱۶ مهر ۱۳۹۶
یه طوری میگین تشدید بیکاری میکنه انکار میخوان 6 میلیون پول بدن 60 هزارتومن میخواین پول بدین
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۰۴ ۱۶ مهر ۱۳۹۶
اونم صدبرابر پس میگیرین...
-
.......
۱۲:۳۲ ۱۶ مهر ۱۳۹۶
این دیگه اسمش سهام الکیه نه عدالت
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۰۴ ۱۶ مهر ۱۳۹۶
سهام حقارت
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۲۷ ۱۶ مهر ۱۳۹۶
این مسئولان با مردم صادق نیست حرف قبل و بعد از
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۰۴ ۱۶ مهر ۱۳۹۶
هیچ موقع صادق نبودن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۲۶ ۱۶ مهر ۱۳۹۶
پول برای چی همه پول دارند به راه ها روستا های دور افتاده زیر ساخت ها بیمارستان ها بهداشت هزینه کنید دور اندیش باشید پول فقط برای سالخورده ها و بیماریهای سرطانی بدهید بخاطر خدا
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۲۶ ۱۶ مهر ۱۳۹۶
.چرا؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۲۱ ۱۶ مهر ۱۳۹۶
کجای دنیا از سهامدار یک شرکت پول میگیرن؟؟
شنیدیم سود میدن, نشنیدیم پول بدن
والاااااا
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۲۱ ۱۶ مهر ۱۳۹۶
کجای دنیا از سهامدار یک شرکت پول میگیرن؟؟
شنیدیم سود میدن, نشنیدیم پول بدن
والاااااا
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۰۹ ۱۶ مهر ۱۳۹۶
یا امام زمان به دادمون برس
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۰۵ ۱۶ مهر ۱۳۹۶
تا وقتی خودمون بخواهیم همین وضع هست...هر سال هم متاسفانه حالا تا 1400قرار ی فرجی بش ک نمیش
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۰۹ ۱۶ مهر ۱۳۹۶
یا امام زمان به دادمون برس
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۰۷ ۱۶ مهر ۱۳۹۶
من و امثال من که از ضعیفترین اقشار جامعه هستیم و سهمی هم از این سهام عدالتی نداریم چه میشود ..
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۰۶ ۱۶ مهر ۱۳۹۶
باید بمیری
۱۲
آخرین اخبار