استاندار آذربایجان غربی؛

آذربایجان غربی مهد بزرگان و شخصیت‌های برجسته فرهنگی و علمی است

استاندار آذربایجان غربی گفت: آذربایجان غربی مهد بزرگان و شخصیت‌های برجسته فرهنگی و علمی است که باید از ظرفیت‌های این بزرگان هر روز بیش از پیش بهره ببریم.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از ارومیه؛قربانعلی سعادت عصر امروز در  سومین همایش بین االمللی شمس و مولانا در خوی  با بیان اینکه وجود مقبره شمس تبریزی در خوی یکی از فرصت‌های جذب گردشگر به شمار می‌رود افزود: تلاش شود عملیات اجرایی احداث بارگاه شمس تبریزی تسریع یابد تا شاهد ساخت مقبره‌ای باشکوه در شهر خوی باشیم.

استاندار آذربایجان غربی با بیان اینکه آذربایجان غربی از دیرباز مهد ظهور بزرگان و شخصیت های برجسته فرهنگی و علمی است که باید از ظرفیت های این بزرگان هر روز بیش از پیش بهره ببریم افزود: برخاستن آیت الله العظمی خویی از این شهرستان نشان از ظرفیت دینی و مذهبی شیعه در این منطقه از کشور است که در کنار دیگر مفاخر علمی، ادبی و مذهبی ظرفیت بالای این شهرستان را نشان می دهد.

وی ادامه داد: این منطقه به لحاظ پذیرش و تحمل افکار و اندیشه‌های متفاوت ظرفیت لازم را داشته است و باعث شده  علما، اندیشمندان و فضلا در این استان‌ها از جمله آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی و اردبیل حضور داشته باشند.


استاندار آذربایجان غربی افزود:خوی یکی از مراکز بزرگ معنوی و علمی کشور است که شخصیت‌های برجسته‌ای را در طول تاریخ و در دوران معاصر به خود جذب کرده است.

سعادت با اشاره به وجود وحدت و همدلی میان اقوام و ادیان در آذربایجان غربی نیز گفت: در این استان در طول تاریخ، همواره اقوام و پیروان ادیان مختلف در کنار هم و به صورت محبت آمیز زندگی کرده اند.

استاندار آذربایجان غربی ادامه داد:این مردم اعم از ترک و کرد و مسیحی در کنار هم و در شرایط مختلف از میهن اسلامی و این مرز و بوم پاسداری کرده اند و در این راه استان آذربایجان غربی ۱۲ هزار شهید را تقدیم انقلاب کرده است.

هفتم مهرماه در تقویم رسمی جمهوری اسلامی ایران به نام روز شمس نامگذاری شده است و همه ساله برنامه‌ها و همایش‌های علمی و فرهنگی گوناگونی در خصوص معرفی اندیشه‌ها و مزار شمس تبریزی در خوی برگزار می‌شود.

انتهای پیام/م

مقبره باشکوهی برای شمس تبریزی در خوی احداث شود

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.