رئیس سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران:

شمس و مولانا سرمایه‌های فرهنگی کشور به شمار می‌روند

رئیس کتابخانه ملی ایران با تاکید بر ضرورت شناساندن مفاخر فرهنگی ایران اسلامی به نسل جوان گفت: شمس و مولانا سرمایه‌های فرهنگی کشور به شمار می‌روند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از ارومیه؛اشرف بروجردی رئیس سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران در سومین همایش بین المللی شمس و مولانا در خوی با بیان اینکه ادبیات و رفتار پیامبر اکرم (ص) نیز بر مبنای عشق و محبت بود، اظهار کرد: اگر ادبیات واقعی دین مبین اسلام در دنیای امروزی حکم فرما بود، شاهد بروز تفکرات صلح ستیز و خشن نبودیم.

رئیس سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران با تاکید بر ضرورت شناساندن چهره‌های فرهنگی کشور اظهار کرد: شمس و مولانا سرمایه‌های فرهنگی کشور به شمار می‌روند

وی با اشاره به برخی ابعاد شخصیتی شمس و مولانا، این ۲ شخصیت را چهره‌هایی جهانی در عرصه فرهنگ دانست و افزود: اشعار مثنوی پرتیراژ‌ترین کتاب ترجمه شده در جهان است که این امر تاییدی بر مدعای جهانی بودن این شخصیت‌های فرهنگی والاست.

 بروجردی با تاکید بر اینکه پرداخت علمی و اصولی به فرهنگ غنی اسلامی ایرانی مورد غفلت واقع شده است، گفت: باید اذعان کنیم که بخشی از جامعه امروزی نیازمند شناخت معرفتی از چهره‌های اصیل فرهنگی است.


انتهای پیام/م



ادبیات صلح و محبت نیاز امروز جامعه جهانی است

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.