مدیر روابط عمومی جهاد کشاورزی شهرستان کاشان

آغاز برداشت بِه از باغهای بارور کاشان

برداشت به از سطح 297 هکتار باغهای بارور شهرستان کاشان آغاز شد.

مدیر روابط عمومی جهاد کشاورزی شهرستان کاشان، در گفتگو با خبرنگار   گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان، گفت: متوسط برداشت میوه به در شهرستان 15 تن در هکتار است که با توجه به آلودگی باغات به بیماری آتشک پیش بینی میشود 10 تن محصول بِه از هرهکتارباغ برداشت شود.

سيدروح الله سيديان،تصریح کرد:بخش برزک با داشتن 240 هکتار محصول به، بیشترین سطح زیر کشت این محصول را در  شهرستان  به خود اختصاص داده است .

وی در ادامه برگزاري جلسه فوق العاده واضطراري كميته مديريت بحران جهاد كشاورزي كاشان برای برنامه ريزي درراستای اطلاع رساني به بهره برداران بخش كشاورزي وپيشگيري بروز خسارات احتمالي را با توجه به برودت ناگهانی جوی یادآورشد و گفت:بر اساس اطلاعيه اداره هواشناسي شهرستان كاشان مبني بر پيش بيني كاهش ناگهاني دما و باد نسبتاً شديد در مناطق مرتفع، كوهپايه و كوهستاني منطقه كاشان مواردی برای پيشگيري از بروز خسارات احتمالي در بخش كشاورزي به بهره برداران اعلام شد.

به گفته وی، آبیاری در باغاتي كه ميوه برداشت نشده دارند و ايجاد دود از طريق آتش زدن كاه مرطوب (كاه دود) و تاير ماشين در باغات جديد الاحداث جهت محافظت از نهال ها ، برداشت ميوه هاي قابل عرضه به بازار در اسرع وقت و تنظيم دماي وسايل گرمايشي گلخانه داران در اسرع وقت از جمله این موارد است.

 

انتهای پیام/م

 

برداشت بِه از باغهای بارور کاشان آغاز شد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.