کی روش: قادر به پرداخت هزینه برگزاری دیدارهای دوستانه نیستیم/ وظیفه ما حمایت و حفاظت از طارمی است

سرمربی تیم ملی فوتبال ایران گفت: حرکت تیم ملی ایران رو به جلو است اما قادر به پرداخت هزینه برگزاری دیدارهای دوستانه نیستیم.

به گزارش  خبرنگار فوتبال و فوتسال گروه ورزش باشگاه خبرنگاران جوان،  کارلوس کی‌روش در آخرین تمرین تیم ملی فوتبال قبل از سفر به روسیه درباره آمادگی این تیم برای دیدار با روس ها گفت: ابتدا باید خوشحالی ام را به دلیل حضور اهالی رسانه در تمرین تیم ملی ابراز کنم. شما چشم، گوش و احساسات هواداران ایران هستید و حضورتان برای ما فراتر از یک خوشحالی و خوش‌آمدگویی است.

او افزود: تیم ملی در حال حاضر شرایط خوبی دارد و رو به جلو پیش می‌رود. مراحل آماده‌سازی بلندمدتی را دنبال می‌کنیم و همان گونه که قبلا گفتم در این مرحله چهار اردوی تدارکاتی و شش بازی دوستانه داریم. البته در ماه دسامبر اردویی کوتاه مدت برگزار می کنیم. سعی می‌کنیم تا نزدیک شدن به روزهای جام جهانی عملکرد بازیکنان را ارزیابی کنیم و ببینیم آیا آنها می‌توانند در سیستم ما کار کنند یا خیر.

کی روش درمورد دیدارهای دوستانه تیم ملی گفت: مایلیم از الان تا اردیبهشت ۹۷، 6 بازی دوستانه برگزار کنیم اما همه باید بدانند که برای تحقق این امر محدودیت‌ داریم. اگر تیمی از ما درخواست یک میلیون، ۵۰۰ هزار و یا حتی ۳۰۰ هزار دلار بکند قادر به پرداخت آن نیستیم چراکه با محدودیت‌های مالی روبه‌رو هستیم اما سعی می کنیم از طریق ارتباطاتمان بازی‌های دوستانه را هماهنگ کنیم.

او افزود: در مرحله بلندمدت آماده‌سازی، ۶ بازی دوستانه و در مرحله میان مدت ۲ تا ۳ بازی انجام می دهیم. اگر سه بازی برگزار کنیم در مرحله آخر اردو دیدار دوستانه نداریم اما اگر ۲ بازی انجام دهیم، پیش از شروع رقابت های جام جهانی یک بازی دوستانه دیگر برگزار می‌کنیم.

کی روش در مورد بازگشت مارکار آقاجانیان به کادرفنی تیم ملی گفت: هر موقع مارکار این‌جا بیاید به او خوش‌آمد می‌گوییم چراکه تیم ملی مکانی است که به آقاجانیان تعلق دارد. زمانیکه شنیدم مارکار آقاجانیان به عنوان مسئول تمام تیم‌های ملی پایه انتخاب شده است، خوشحال شدم و شک نکنید حضور او در تمرینات ما می‌تواند تعلیماتش را افزایش دهد و دانش خود در تیم‌های پایه را به ما منتقل کند.

سرمربی تیم ملی فوتبال ایران درمورد احضار مهدی طارمی به کمیته اخلاق بیان‌کرد: تا جایی که من مطلع هستم روز گذشته (جمعه) رئیس فدراسیون فوتبال به من گفت که طارمی باید در کمیته اخلاق شرکت کند. درمورد این موضوع قبلا صحبت کردم. محرومیت طارمی نه تنها برای خودش بلکه بر تیم ملی و باشگاهش تاثیر بدی دارد اما اکنون که این رأی صادر شده است، دیگر نمی‌توان کاری انجام داد. تنها مسئولیت من و فدراسیون فوتبال نسبت به طارمی این است که از او و شرایطش به صورت کامل حفاظت کنیم.

او ادامه داد: البته فدراسیون نبایست در مسائل درون باشگاه ها دخالتی داشته باشد. تنها کاری که می‌توانیم انجام دهیم حمایت از طارمی و تلاش برای آماده سازی او است. طارمی در تمام ۱۸ دیدار مقدماتی جام جهانی حضور داشته و بازیکن مهمی برای تیم ملی و آینده فوتبال ایران است. باید آمادگی این بازیکن کاملا حفظ شود.

سرمربی تیم ملی فوتبال ایران درباره امکانات این تیم گفت: در حال حاضر تمام تلاش‌مان را می‌کنیم تا برنامه‌هایمان انجام شود. بازی که پیش رو داریم، برای آماده‌سازی تیم ملی خوب است اما باید در نظر بگیرید زمانیکه تیمی مانند آرژانتین در خطر صعود نکردن به جام جهانی قرار گرفته است، قاعدتا تیمی که به جای آرژانتین صعود می‌کند از آن بهتر است. باید دست به دست هم بدهیم تا شرایط بازیکنان‌مان روز به روز بهتر شود.

انتهای پیام/

اظهارات کی روش درباره آخرین وضعیت تیم ملی ایران

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار