سرکار مطرح کرد:

فروش محصولات نانو ایران به 25 کشور خارجی

دبیر ستاد فناوری نا‌نو گفت: موضوع مهمی که امروزه ستاد نانو به آن می‌بالد، فروش محصولات نانو به بیش از 25 کشور جهان است.

فروش محصولات نانو ایران به 25 کشور خارجیبه گزارش خبرنگار حوزه فن‌آوری‌های نوین گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛  سعید سرکار دبیر ستاد فناوری نا‌نو در دوازدهمین دوره از جشنواره برترین‌های شرکت‌های فناوری نا‌نو که امروز در نمایشگاه بین‌المللی برگزار شد با اشاره به این موضع که رهبری اقتصاد مقاومتی را تبیین کردند اظهار کرد: آنچه که ما در زمینه تحریم‌ها تجربه کردیم دیگر نباید اتفاق بیفتد. باید این را بدانیم که تحریم‌ها فقط در بخش‌های دانش بنیان و نیروی انسانی و زیرساخت‌ها انجام نمی‌گیرد حتی در بحث پزشکی هم که دولت‌های غربی ادعا می‌کنند در آن تحر‌یمی را وضع نمی‌کنند می‌بینیم که بسیاری از داروها تحریم ‌شده‌اند.

 دبیر ستاد فناوری نا‌نو گفت: اگر اقتصاد مقاومتی را می‌خواهیم باید به بحث اقتصاد دانش بنیان که رکن اصلی اقتصاد مقاومتی است تکیه کنیم. اقتصاد دانش بنیان خود مبتنی بر کالای دانش بنیان است و کالای دانش بنیان نیز مبتنی بر صنعت دانش بنیان است.

 وی با اشاره به این موضوع که فناوری نا‌نو به دلیل شرایط خاصی که دارد در تمامی محصولات به کار گرفته می‌َشود اظهار کرد: هیچ صنعت و فناوری وجود ندارد که فناوری نانو در آن ورود پیدا نکرده باشد. نانو به عنوان فناوری کلیدی تاثیر شگرفی در اقتصاد مقاومتی و اقتصاد دانش بنیان داشته است.

 سرکار ادامه داد: اصلی ترین تاکید ما رسوخ در صنایع است و پیام ما به صنایع این است که اگر به ‌به کار گیری این موضوع توجه نکنند در آینده کارایی خود را از دست خواهند داد.

ورود نانو به حوزه های مختلف صنعتی

 دبیر ستاد فناوری نانو با اشاره به این موضوع که فناوری نانو در بیش از 10 صنعت وجود دارد گفت: حوزه‌هایی مثل سلامت، دارو، بهداشت، صنعت ساختمان، صنعت نساجی، صنعت نفت، آب و محیط زیست و کشاورزی جزء حوزه‌هایی هستند که فناوری نانو در بخش صنعتی به آنها ورود پیدا کرده است و هر ساله مشارکت واحدهای صنعتی که از فناوری نانو استفاده کرده‌اند پررنگ‌تر می‌شود.

 وی تصریح کرد: زمانی صنعت ما دانش‌بنیان می‌شود که با شرکت‌های دانش بنیان ارتباط برقرار کند. در شرایطی که کشورهای غربی توانسته‌اند این هماهنگی را انجام دهند و حلقه ارتباطی را به وجود بیاورند پس ایران نیز نباید از آن عقب بماند.

تجاری‌سازی محصولات نانو از اولویت‌های کشور است

 سرکار با اشاره به این موضوع که بحث تجاری سازی از اولویت‌ها است گفت: توسعه بازارهای بین‌المللی که محصولات و دانش خود را به کشورهای دیگر صادر می‌کنند از مهمترین اولویت‌ها است. بازار 80 میلیونی ما اگر نتواند به این بازار بین‌المللی وارد شود قطعا به کوچه‌ای بن بست بر می‌خورد.

 دبیر ستاد فناوری نانو ادامه داد: ورود به بازارهای بین‌المللی هنر خود را می‌طلبد. ما باید شرکت‌های دانش‌بنیان  را تقویت کنیم اما مشکلی که در اینجا وجود دارد این است که متاسفانه بازرگانان ما اغلب تجار سنتی هستند که نمی‌توانند به بازارهای‌های تک ورود کنند.

فروش محصولات نانویی ایران به 25 کشور جهان

 وی تصریح کرد: امروز باید از تمام ظرفیت‌ها به خصوص توسعه بازار خارج استفاده کنیم. موضوع مهمی که امروزه ستاد نانو به آن می‌بالد این است که بیش از 25 کشور جهان محصولات ما را خریداری می‌کنند. کشورهایی از جمله کره جنوبی،‌چین ، آلمان، اتریش، روسیه،ترکیه و مالزی جزء این کشورها هستند.

 دبیر ستاد فناوری نانو با اشاره به این موضوع که با این ظرفیت و شرایطی که در کشور وجود دارد به پیشرفت های کنونی قانع نیستیم اظهار کرد: باید جغرافیای کشور را بیشتر کنیم و از این ظرفیت و توان که در مجموع کشورها مشاهده می‌کنیم برای ساخت کالای ایرانی به کار گیریم امیدواریم با همکاری تنگاتنگ در عرصه‌های مختلف بین معاونت علمی فناوری ریاست جمهوری و وزراتخانه‌های دیگر این همکاری به بهترین نحو ممکن انجام گیرد.

 

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار