صالحی در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح کرد:

وجود 700هزار بیمار آلزایمری در کشور

رئیس‌ انجمن آلزایمر‌ ایران گفت: بر طبق تخمین سازمان بهداشت جهانی در حدود 700هزار بیمار آلزایمری در کشور هستند.

وجود 700هزار بیمار آلزایمری در کشورمعصومه صالحی‌ رئیس‌ انجمن آلزایمر‌ ایران در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان اظهار کرد: بیماری آلزایمر‌ یک عارضه‌ پیش رونده است که قسمت  حافظه  و خاطرات مغز را درگیر می‌کند که علت اصلی بروز آن ورود موادی‌ به فضای مغزی است که فعل و انفعالات‌ شیمیایی‌ این عضو حیاتی از بدن را دچار  مشکل می‌کند و همین امر‌ سبب ایجاد فراموشی و آلزایمر‌ در فرد بیمار می‌شود.

وی بیان کرد: سلول‌های مغزی‌ در اثر فعل و انفعالات‌ ناقص شیمیایی‌ می‌میرند و همین مسئله‌ باعث از بین رفتن و یا تضعیف کارآیی‌ مغز‌ می‌شود و در اثر تخریب  سلول‌ها فراموشی‌ و آلزایمر‌ به وجود می‌آید.

 صالحی تأکید کرد: هنگامی  که فرد دچار عارضه‌ آلزایمر‌ شده  به اختلال‌ حافظه‌ مبتلا  می‌شود و این عارضه‌ به مرور زمان‌ متأسفانه‌ پیشرفت‌ کرده‌ و اختلالات‌ عملکردی‌ در بیماران‌ را ایجاد می‌کند.

 وی عنوان کرد: بیمارانی‌ که به عارضه‌ آلزایمر‌ مبتلا هستند‌ در محیط‌هایی که نور کمی در آن مکان‌ها وجود دارد‌ بسیار وحشت‌ کرده‌ و توهم‌ جزوی از بیماران آلزایمری‌ محسوب می‌شود.

افزایش آلزایمر در کشورهای در حال توسعه

 صالحی‌ اظهار کرد: براساس آمارهای سازمان بهداشت جهانی 50 میلیون نفر مردم دنیا مبتلا به بیماری آلزایمر بوده که از این تعداد 58درصد از این افراد در کشورهای کم توسعه و یا در حال توسعه هستند.

 وی ادامه داد: رشد سالمندی در کشورهای در حال توسعه افزایش پیدا کرده و همین امر سبب بالا رفتن مبتلایان آلزایمر در این کشورها می‌شود و بر اساس تخمین سازمان جهانی بهداشت در حدود 700 هزار نفر از مردم ایران مبتلا به آلزایمر هستند.

 صالحی گفت: بر طبق پیش‌بینی‌ها تا سال 2050 جمعیت بیماران مبتلا به آلزایمر به 131 میلیون نفر می‌رسد که این مسئله زنگ خطری برای جامعه جهانی محسوب می‌شود.

 وی یادآور شد: بروز عارضه آلزایمر فقط 15 درصد به خاطر مسائل ژنتیکی بوده و بقیه این افراد بیشتر به خاطر مصرف فست‌فودها و تغییر روش زندگی ایجاد می‌شود.

 انتهای پیام/

 

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.