درکاشان برگزارشد

بانوان کاشانی در سوگ شهادت امام حسین(ع) و یارانش آیین ششم گرفتند

بانوان ولایت مدار و متدین کاشانی در سوگ و ماتم شهادت سیدالشهدا، فرزندان و یاران باوفایش مراسم شب هفت در بیت العباس این شهرستان گرفتند

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،این مراسم سوگواری که بر اساس رسمی دیرینه و سنت قدیمی کاشانی‌ها به « شِشِ امام حسین(ع) یا ششمین روز شهادت وآیین شب هفت»  معروف است با حضور گسترده بانوان کاشانی و نوای روضه خوانی و سخنرانی یکی از مبلغات و بانوان کربلایی به ویژه سینه زنی و نوحه خوانی ویژه آنها در رثای مصائب کربلا برگزار شد.

این بانوی مبلغه با طرح مبحث «امام حسین علیه السلام چراغ هدایت و کشتی نجات» گفت: همه ائمه معصومین چراغ هدایت و کشتی نجات هستند اما کشتی نجات امام حسین علیه السلام سریعتر و وسیع تر از همه است.

جمیله سادات مستجابی، با تاکید بر اینکه برای توسل و تقرب به سیدالشهدا باید راه و رسم حسینی را در زندگی پیاده کرد گفت: علاوه بر مدوامت به اذکار شریفه، اقامه نماز اهل بیت و قرائت قرآن در توسل و هدیه به اهل بیت(ع) تخلق به آداب و اخلاق حسینی و سبک زندگی اسلامی نیز مایه خشنودی و رضایت ایمه اطهار علیهم السلام اجمعین از عزاداران و سوگواران عاشورایی می شود.

وی، با اشاره به عمق مصائب کربلا و واقعه جانسوز عاشورا در شهادت ابا عبدالله الحسین علیه السلام و اسارت خاندانش از کربلا تا شام گفت :عاشورا برای همه اقشار و زنان و مردان و جوانان حتی کودکان درس، عبرت آموزی و پیام دارد که حجاب و عفاف و دیانت و دینداری بالاترین پیام آن به بانوان است.

به‌گفته‌وی، راه و روش و طریقت الهی و علوی همه ما عزاداران و سوگواران برای امام حسینی که کشته ارزش ها و شعایر اسلامی از جمله نماز، قرآن و آزادمردی و دینداری شد علاوه بر اینکه عامل نجات و سعادت دنیوی و اخری ما می شود موجبات خشنودی و رضایت خداوند و حجت‌های خداوند را نیز فراهم می‌کند.

این بانوی کربلایی، در پایان، برگزاری جلسات روضه و منبر و عزاداری سیدالشهدا را عامل خیر و برکات و آثار وضعی متعدد در جامعه دانست و گفت: عزاداران با شرکت در مجالس سوگواری سیداالشهدا سعادت و توفیق نگاه و عنایت امام حسین(ع)، مادرش حضرت فاطمه زهرا(س)و امام زمان را(عج) که صاحب عزای اصلی و داغدار مصائب کربلا است پیدامی‌کنند و عاقبت بخیر و رستگار می‌شوند.

شایان ذکر است مراسم سوگواری و عزاداری روز ششم شهادت امام حسین(ع) و یاران باوفایش به همت بانی خیّر خانواده « مرحوم حاج حسن حسن‌زاده » همراه با اطعام عزاداران به سفره پربرکت نذری سیدالشهدا ظهر امروز شنبه15  مهر ماه مطابق با 16 محرم الحرام در بیت العباس دارالمومنین کاشان برگزارشد.

 

انتهای پیام/م

 

سوگواری بانوان کاشانی در ششمین روز شهادت شهدای کربلا برگزارشد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار