بحث اهدای عضو به سرفصل کتاب های درسی دانش آموزان اضافه شد

موضوع اهدای عضو به کتاب های درسی دانش آموزان با هدف فرهنگ سازی این کار خیر انجام می شود.

بحث اهدای عضو به سرفصل کتاب های درسی دانش آموزان اضافه شدبه گزارش حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ در روزهایی که فرهنگ‌سازی اهدای عضو به عنوان یک اقدام ملی در دستور کار دولتمردان، هنرمندان، ورزشکاران و حتی مردم عادی جامعه قرار گرفته، می‌توان از آشنایی کودکان و نوجوانان کشور با این مقوله به عنوان یک اقدام ریشه‌ای و با نگاه بلند مدت در این زمینه یاد کرد.

ورود موضوع اهدای عضو به کتاب‌های درسی نظیر تفکر و سواد رسانه‌ای، زیست 2، هنر دهم، و نگارش، نقطه عطفی در آشنایی کودکان و نوجوانان با فرهنگ اهدای عضو بود و آموزش و پرورش با این اقدام گامی جدی و اساسی در فرهنگ‌سازی این مساله مهم برداشت.

 سال گذشته با تشکیل جلسه‌ای میان مدیران انجمن اهدای عضو ایرانیان و دفتر تالیف کتب درسی آموزش و پرورش مقرر شد زمینه وارد شدن موضوع اهدای عضو در کتاب دانش آموزان فراهم شود و اکنون که این مهم اتفاق افتاده است، صبح امروز مدیران انجمن اهدای عضو ایرانیان به پاس قدردانی از این اقدام مسوولان آموزش و پرورش در ساختمان پژوهشی، برنامه ریزی و آموزشی این سازمان حاضر شده و از مدیرکل، معاون و مدیران گروه تالیف کتب درسی تقدیر کردند.

 امانی مدیرکل تالیف کتب درسی با بیان اینکه وارد شدن موضوع اهدای عضو نقطه شروع فعالیت آموزش و پرورش در ارتقای فرهنگ اهدای عضو است گفت: سال گذشته حضور نجفی‌زاده در جلسه مدیران گروه تالیف کتب درسی برای ما جای خیر بود و در نهایت سبب شد که امروز ما شاهد این اقدام بزرگ برای فرهنگ سازی این مساله باشیم و موضوع اهدای عضو در 4 کتاب درسی دانش آموزان در مقاطع مختلف وارد شود.

امانی همچنین آمادگی این سازمان برای انجام اقدامات بیشتر در این زمینه را اعلام کرد و از حضور انجمن در جشنواره فیلم رشد، همایش سردبیران مجلات رشد آموزش و پرورش و سایر جشنواره‌های فرهنگی و آموزشی این سازمان استقبال کرد.

 روزانه 7 الی 10 نفر جان خود را به علت نرسیدن عضو پیوندی از دست می‌دهند، انسان‌هایی که شب‌ها به امید دریافت عضو پیوندی به خواب می‌روند و روزها با درد بیماری از خواب برمی‌خیزند، این در حالی است که سالانه حدود 6000 عضو به زیرخاک می‌رود و به نسبت آن هم بیماران بسیاری جان خود را از دست می‌دهند. بی شک تنها فرهنگ‌سازی مناسب است که می‌تواند به کمک تجهیزات پزشکی و متخصصان حوزه پیوند بیاید و یک بیمار را از رنج بیماری برهاند.

انتهای پیام/

 

فرهنگ سازی با ورود بحث اهدای عضو به کتاب‌های درسی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.