برداشت بیش از ۲۰ هزار تن سیب زمینی در نیشابور

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان نیشابور ازسطح زیر کشت ۶۵۷ هکتار سیب زمینی در این شهرستان خبرداد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد؛ محمد علی فرهمند گفت: سطح زیر کشت سیب زمینی در این شهرستان ۶۵۷ هکتار است که با میانگین عملکرد ۳۱ تن در هکتار، میزان تولید این محصول به ۲۰ هزارو ۳۶۷ تن در سال می‌رسد.


 وی افزود: رقم آگریا ۶۰ درصد از سطح زیر کشت و رقم فونتانا با ۳۵ درصد از سطح زیر کشت و ارقام دیگر (پیکاسو – آریندا- سانته) ۵ درصد از سطح زیر کشت را شامل می‌شود.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان نیشابور خاطرنشان کرد: ۷۵ درصد از سطح کشت شده به روش آبیاری تحت فشار (قطره‌ای) آبیاری می‌شوند و در بقیه سطوح روش آبیاری جوی وپشته‌ای یا نواری اجرا می‌شود.

فرهمند گفت: پیش بینی می‌شود آغاز برداشت سیب زمینی در بخش سرولایت نیشابور بیش از ۱۸ هزار و ۳۳۰ تن سیب زمینی از سطح مزارع این بخش برداشت شود.

وی افزود: روی آوردن کشاورزان به کشت مکانیزه و مدیریت علمی برداشت، باعث افزایش ۵۰ درصدی تولید و کاهش منابع آب برای تولید شده است.

معاون مدیرکل ومدیر جهاد کشاورزی شهرستان نیشابور تصریح کرد: سیب زمینی سرولایت کیفیت بسیار بالایی دارد و افزون بر تامین نیاز نیشابور و کارخانه‌های چیپس سیب زمینی استان به تعداد زیادی از استان‌ها از جمله تهران نیز ارسال می‌شود.
 
انتهای پیام//ف.ج
 

آغاز برداشت سیب زمینی در نیشابور

 
 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.